Dzisiaj znowu podpadnę...:)
Tym razem chodzi o pomnik smoleński. Jak zwykle w takich razach dzwonią do mnie różne osoby, które oficjalnie się nie odezwą, ba – pozostają w pełnym zachwycie, ale prywatnie to łapią się za głowę > pisz, eska, pisz, ktoś musi!
Jasne, w końcu po to jestem, wszak nic nie mam do stracenia, bo mi nikt nie płaci. Nie jestem radną, członkiem rady nadzorczej, kandydatką do kolejnego stołka, mogę się narażać.....
O co chodzi tym razem? Ano o to, że ten pomnik został zaprojektowany dla zupełnie innego miejsca. Miał stanąć na skwerze pomiędzy Karową a kościołem Wizytek.
I powiem wprost – to był naprawdę bardzo dobry projekt bardzo dobrego rzeźbiarza, Jerzego Kaliny. Znakomicie „usadowiony” w otoczeniu, z perspektywą na krzyż harcerski.
Bardzo mi się podobało! >
Ale będzie, niestety, tak – już budują >
No i gołym okiem widać, że to zupełnie co innego, choć niby to samo. Oczywiście ja, wstrętna „zdrajczyni” Dobrej Zmiany, kompletnie nie rozumiem, jak można tak zepsuć dobry projekt i dlaczego nie można go było postawić w miejscu, dla którego został pierwotnie zaprojektowany.
Tzn. rozumiem, że się HGW nie zgadza, ale nie rozumiem, dlaczego z powodu decyzji politycznej o wolnym grillowaniu Bufetowej (zamiast odwołania jej już dawno temu) ma być zepsuty piękny projekt – znowu z powodów czysto politycznych, bo ma stanąć na rocznicę i już.
Jak już tyle się czekało, to chyba można poczekać jeszcze kilka miesięcy, do wyborów samorządowych?
-----------------------------------------------------------------------------------------
I znowu mi się Herbert sam wpisuje:
Tak więc estetyka może być pomocna w życiu
nie należy zaniedbywać nauki o pięknie
Zanim zgłosimy akces trzeba pilnie badać
kształt architektury rytm bębnów i piszczałek
kolory oficjalne nikczemny rytuał pogrzebów....
tagi:
eska | |
15 lutego 2018 15:16 |
Komentarze:
Maryla-Sztajer @eska | |
15 lutego 2018 15:31 |
Się nie przejmuj...jestem permanentnie podpadnięta w necie:)) Na szczęście jest jeszcze świat, poza virtu.
.
eska @Maryla-Sztajer 15 lutego 2018 15:31 | |
15 lutego 2018 15:35 |
Sobą sie nie martwię, ale tym pomnikiem tak - bo Kalina to genialnie umieściłna tym skwerze.
A na Pl. Piłsudskiego - nie przypiął ni przyłatał, komletna beznadzieja. I oczywiście będzie nieustająca akcja obsmarowywania, zamalowywania itp., czyli Andrzejek Hadacz znowu będzie miał robotę....
Jednym słowem, kolejna chryja na własne życzenie.
krzysztof-laskowski @eska | |
15 lutego 2018 15:36 |
A te schody dokąd prowadzą? Do nieba czy na pokład wyimaginowanego samolotu?
Maryla-Sztajer @eska 15 lutego 2018 15:35 | |
15 lutego 2018 15:37 |
Widzę zdjęcia. Jasne, że tu jest bez sensu. Czemu nie pogonią bufetowej to mi się w głowie nie mieści?
.
Maryla-Sztajer @krzysztof-laskowski 15 lutego 2018 15:36 | |
15 lutego 2018 15:39 |
Na pierwszym zdjęciu widać, że to jest wieloznaczeniowe.
Na drugim że idiotyczne
.
Rozalia @krzysztof-laskowski 15 lutego 2018 15:36 | |
15 lutego 2018 15:51 |
Jaka katastrofa, taki pomnik.
eska @Rozalia 15 lutego 2018 15:51 | |
15 lutego 2018 16:02 |
Nie przeginaj jednakowoż. Zginęła prawie setka ludzi, w okropny sposób, a wsród nich osoby naprawdę szlachetne.
Pomnik się należy i tyle. I pierwotny projekt był bardzo dobry.
eska @Maryla-Sztajer 15 lutego 2018 15:39 | |
15 lutego 2018 16:02 |
Dokładnie tak, niestety....
eska @Maryla-Sztajer 15 lutego 2018 15:37 | |
15 lutego 2018 16:08 |
Jakis czas temu pogonili burmistrza, zreszta z PiS, za to, że wybrał w przetargu na coś tam firmę, która do ceny dorzuciła jeszcze darmowy placyk zabaw dla dzieci w mieście. Uznali to za koprupcję (sic!).
A Bufetowej zdjąć nie mogą jakoś, chociaż powodów jest tysiąc i jeden.....
genezy @eska | |
15 lutego 2018 16:40 |
Nie, to nie jest co innego; to jest dokładnie to samo, gdzie by to barachło nie postawić, katastrofa...
eska @genezy 15 lutego 2018 16:40 | |
15 lutego 2018 16:50 |
Wiesz, jest takie powiedzenie > "i gadaj tu ze ślepym o kolorach".
adamo21 @eska 15 lutego 2018 15:35 | |
15 lutego 2018 16:52 |
Nie będzie bezpośredniego dostępu do pomnika, vide pas ochronnego trawnika, który można oznaczyć tabliczkami 'deptanie trawników wzbronione', co oczywiście uniemożliwi wandalizm.
Rozalia @eska 15 lutego 2018 16:02 | |
15 lutego 2018 16:55 |
Przestałam wierzyć, że zginęli. Przynajmniej w tamtym momencie i w tej katastrofie. Mija osiem lat i nic nie wiemy. Oprócz naszego żalu, otwarcia drogi do rabunku, podziału społeczeństwa na sekte pancernej brzozy i sekte n-wybuchów, nic nie wiemy na pewno.
Skarcenie przyjmuję w pokorze.
genezy @eska 15 lutego 2018 16:50 | |
15 lutego 2018 16:56 |
no właśnie jest
genezy @eska 15 lutego 2018 16:50 | |
15 lutego 2018 17:02 |
Gdyby było tak jak mówisz to autor tego czegoś by protestował.
eska @genezy 15 lutego 2018 17:02 | |
15 lutego 2018 17:15 |
Nie wiadomo, jakie były warunki konkursu.
Tzn. nie wiadomo, czy pierwotna lokalizacja została wskazana jako ostateczna, czy też był jakiś haczyk.
TRU @eska | |
15 lutego 2018 17:19 |
Daniels będzie na odsłonięciu ? Napisy po polsku czy w idisz ? Może przy Polin niech stanie takie pojednanie w cierpieniu ?
eska @Rozalia 15 lutego 2018 16:55 | |
15 lutego 2018 17:21 |
Jak nie wiemy? Wiemy, że się rozwalili obok lotniska. Nie wiemy, co tak naprawdę spowodowało tę rozwałkę.
Natomiast wiemy, że to nie było przypadkowe, bo jakby było, to Ruscy by już dawno wrak oddali. I tyle.
eska @TRU 15 lutego 2018 17:19 | |
15 lutego 2018 17:22 |
Nie przeginaj, ok? Bo wylecisz.
eska @adamo21 15 lutego 2018 16:52 | |
15 lutego 2018 17:23 |
Bez budki strażniczej nie da rady :)
chlor @eska | |
15 lutego 2018 17:29 |
Dzieciarnia będzie ganiać po tych schodkach i czasem skakać ze szczytu na główkę.
stanislaw-orda @krzysztof-laskowski 15 lutego 2018 15:36 | |
15 lutego 2018 17:33 |
Albo schody na szubienicę
A gdyby były wyższe to mogłaby być na szczycie fajna platforma startowa dla samobójców.
stanislaw-orda @eska 15 lutego 2018 17:21 | |
15 lutego 2018 17:36 |
Jakiś jeden samolot obok lotniska. A drugi gdzie?
genezy @eska 15 lutego 2018 17:15 | |
15 lutego 2018 17:38 |
Nie wiadomo, ale gdyby to miało zmiecić wszystko byłby protest.
onyx @eska | |
15 lutego 2018 17:42 |
Nie chcę nikogo martwić ale Coryllus niedawno pisał o "kreatywnym" rozwoju pomysłów Papcia Chmiela z komiksów o Tytusie. Po tylu latach myślenia jakiś miszcz splagiatował i Papcio choć wiekowy i nasz to może się zirytować jeśli nikt nie pytał go o zdanie.
ainolatak @onyx 15 lutego 2018 17:42 | |
15 lutego 2018 17:44 |
Genialne podsumowanie ;)
eska @onyx 15 lutego 2018 17:42 | |
15 lutego 2018 17:52 |
Doprawdy.... już nie powtarzaj numerów z GW. Akurat "miszcz" jest naprawdę znanym i świetnym artystą >
http://culture.pl/pl/artykul/rzezba-kaliny-wsrod-25-najciekawszych-pomnikow-na-swiecie
onyx @ainolatak 15 lutego 2018 17:44 | |
15 lutego 2018 17:56 |
Kubiści atakują a jak mówię że Coryllus jest wizjonerem to jeden z drugim robią głupie miny. Niestety sprawdzają się wszystkie smutniejsze projekty. Ogłosili właśnie, że nasz minister Glliński wesprze z PISF nowy film A. Holland. Co było zresztą do przewidzenia. Bo wiele trzeba zmienić by nic się nie zmieniło.
onyx @eska 15 lutego 2018 17:52 | |
15 lutego 2018 17:59 |
Jakie GW? Kto czytał Tytusa od razu sobie przypomniał słynne schody kubistów. To naprawdę nie moja wina. GW to dopiero rozkręci dym o plagiat i znów się wszyscy będa smętnie tłumaczyć.
eska @onyx 15 lutego 2018 17:59 | |
15 lutego 2018 18:11 |
Już rozkręcili dym...
Ale serio - to naprawdę był projekt najlepszy z możliwych, bo cuda jakie zrobili inni, były przerażające, po prostu.
I w odpowiednim kontekście był właściwie symboliczny. Natomiast na tym placu przed hotelem to faktycznie wyjdzie Papcio Chmiel, taka prawda.
Jak zobaczyłam ten projekt, to pomyslałam - o rany, jednak ktoś zrobił coś maksymalnie prostego zamiast tych wszystkich pozłacanych kiczów. I w takim dobrym miejscu! Ale oczywiście oceniałam całość załozenia. I znowu dałam sie nabrać - musieli zepsuć, inaczej nie da rady.
PS. Z czystej litości nie napiszę o wybranym projekcie pomnika samego Lecha Kaczyńskiego, bo to już jest klasyka kiczu.
ainolatak @onyx 15 lutego 2018 17:56 | |
15 lutego 2018 18:36 |
byłabym zaskoczona gdyby nie dał kasy....z resztą czego można się spodziewać po tym himalaiście, który ma tak długoletnie doświadczenie w rozdawaniu kasy kubistom i ich kulturze
stanislaw-orda @onyx 15 lutego 2018 17:42 | |
15 lutego 2018 18:50 |
I pozamiatane
stanislaw-orda @onyx 15 lutego 2018 17:59 | |
15 lutego 2018 18:51 |
Może ten Kalina celowo zrobił szyderę?
onyx @eska 15 lutego 2018 18:11 | |
15 lutego 2018 19:48 |
Ja nie wiem, mi jest po prostu smutno. Gość robi różne instalacje, kombinacje a jak przychodzi do czegoś co będzie być może jego najważniejszym pomnikiem jeśli idzie o pamięć i oglądalność to dostajemy kolejny "betonowy kloc". Tym razem w wersji z granitu i ze schodkami. Ciekawe jaki jest całościowy budżet tego projektu?
parasolnikov @eska | |
15 lutego 2018 19:59 |
A mnie zastanawia po co ten pomnik, ale tak "Po Co?" z wielkich liter? I piszę ze względu na forme, bo jak nie wiemy co upamiętniamy, to też nie wiemy jak to przedstawić.
TRU @eska 15 lutego 2018 17:22 | |
15 lutego 2018 21:31 |
jeszcze wejdziemy tylko po tych schodach i bedziemy JESZCZE bliżej prawdy... ja przeginam... matko Boska...
TRU @parasolnikov 15 lutego 2018 19:59 | |
15 lutego 2018 21:33 |
otóż to - "droga pod górę donikąd"
Grzeralts @TRU 15 lutego 2018 21:33 | |
15 lutego 2018 22:05 |
Może taki właśnie był zamysł autora? W oryginalnej lokalizacji byłby jednak bardziej wieloznaczny.
Szczodrocha33 @eska 15 lutego 2018 16:02 | |
16 lutego 2018 01:04 |
Pomnik stawiany naszej narodowej glupocie. Setka ludzi, nasze "elity", politycy, wojskowi - znajacy procedury zwiazane z przewozem waznych w panstwie osob, znajomi, dzialacze. Na zasadzie: " sluchaj, jedziemy do Smolenska, daj znac Wladkowi - on niech zawiadomi Tadka, Waldka i Kryske, spotkamy sie na lotnisku!"
I wszyscy sie pakuja jak barany na rzez do jednego samolotu - zlomu wyprodukowanego u Sowietow 40 lat temu, notorycznie ulegajacego awariom i katastrofom, i leca do postsowieckiej Rosji rzadzonej przez bylego oficera KGB.
Ten Tusk polecial z wizyta. Co tam, my dopiero teraz pokazemy jak sie obchodzi rocznice!
No to pokazali.
Szczodrocha33 @Rozalia 15 lutego 2018 16:55 | |
16 lutego 2018 01:17 |
Moja rada: nie przyjmuj skarcenia w pokorze.
To jest jedna wielka paranoja. A brzdakanie o tej katastrofie, wszelkie mozliwe wersje podawane (lacznie z bomba na pokladzie), demonstrowanie twardosci brzozy i caly ten klangor i zgielk to wylacznie zbijanie wszelkiego mozliwego kapitalu (w tym politycznego).
Tam juz dawno zostalo wszystko sprawnie posprzatane i zamiecione. A dzieci w piaskownicy halasuja.
Szczodrocha33 @chlor 15 lutego 2018 17:29 | |
16 lutego 2018 01:20 |
Tez tak mi sie wydaje.
Maryla-Sztajer @onyx 15 lutego 2018 17:42 | |
16 lutego 2018 10:21 |
Super.
.
.
Rozalia @Szczodrocha33 16 lutego 2018 01:17 | |
16 lutego 2018 11:22 |
Przyjmuję w pokorze ze względu na ból jaki spowodowała tzw. katastrofa smoleńska. Jedyne czego jesteśmy pewni, to zniknięcia z polityki osób, wymienionych jako podległe. Natomiast co się z nimi stało, nie wiemy. Nawet Jarosław Kaczyński ze spokojem toleruje na stanowisku wicepremiera Jarosława Gowina, który twierdził, że w Smoleńsku był wypadek. Jak jemu nie przeszkadza, to ja mam się przejmować.
Pomnik Powązkach jest złowieszczy, a ten jest groteskowy.
genezy @redpill 16 lutego 2018 00:05 | |
17 lutego 2018 01:58 |
...podpisał i nie ma nic do gadania? No więc jest sprawa uczciwości, pryncypiów, a więc spraw największego kalibru. Jeśli wszystkich nie zadawala pl. Józefa i wszycy uważają, że w tej lokalizacji ten pomnik przemienia się w oczywisty knot, to to jest coś co dużo mówi o autorze. Tym bardziej mówi jeśli autor milczy. Podpisał i nie ma nic do gadania? Bądźmy poważni, oczywiście, że może mówić, języka mu chyba nie wyrwali. Tym bardziej, że po takiej pracy będzie skończony, tak mi się wydaje, nie chodzi, albo nie powinno chodzić, tylko o to jedno zlecenie.
Autor jest słaby, niczym nie zachwycił, a ten pomnik jest zły dlatego, że jego forma jest przestarzała, pseudo-patriotyczna, bardziej plakatowa niż rzeźbiarska. Godło na pomniku to katastrofa, tak właśnie. Wszystko w pierwszej lokalizacji wyglądało by dobrze, nawet drzewo.
Pomnik światła był najlepszym rozwiązaniem, zupełnie nie rozumiem jak można było ten projekt odpuścić.
Cierpliwa2 @redpill 16 lutego 2018 00:05 | |
17 lutego 2018 09:01 |
"to polaczenie jest niezaufane ".... co to za dziwny link?
Cierpliwa2 @genezy 17 lutego 2018 01:58 | |
17 lutego 2018 09:13 |
Tak, tez uważam, że pomnik światła byłby świetnym upamiętnieniem ... bo tych ludzi od 10.04.2010 nie ma.
Pomnik powinno się wybudować, ale te schody to niewypał. Już pokazano na ten temat żart... schody, wejscie do samolotu, jako wersja mobilna tego pomnika....