-

eska

Kocham pana, panie Iwulski!

Parafraza taka, onegdaj było > kocham pana, panie Sułku :)

Muszę przyznać, że z tym panem sędzią kapitanem to zupełnie fantastyczna historia – bo popatrzmy po kolei:

1. Pan prezydent prosi panią I prezes SN do pałacu i pyta o kandydata na p.o. I prezesa SN na czas vacatu.
2. Pani Gersdorf oczywiście wymienia sędziego Iwulskiego jako najstarszego stażem, bo tak przewiduje ustawa.
3. Pan prezydent się zgadza, bo tak przewiduje ustawa.
4. Sędzia Iwulski co prawda złożył prośbę  o przedłużenie sędziowania, ale niezgodną z ustawą.
5. Pan prezydent o tym wie, ale dopóki KRS nie wyrazi opinii, ma związane ręce.
A potem zaczyna się cyrk!

Więc najpierw biedna Gersdorf, a wraz z nią cała reszta pręży muskuły w oczekiwaniu na działania KE, potem zaatakowany w PE premier nic tylko gada o tych wstrętnych sędziach ze stanu wojennego, a potem wyłażą materiały o kapitanie Iwulskim.

Dobra Zmiano kochana!
Nareszcie majstersztyk, po prostu rewelacja! Oby więcej takich właśnie „przypadkowych” zbiegów okoliczności :)))
Mamy tu przykład klasycznego wpuszczenia przeciwnika w kanał. Zamiast przysłowiowego już kopania się z koniem na oczach publisi - spokojne wykorzystanie słabości wroga. Dostojni obrońcy specjalnej kasty, zwłaszcza ci z kręgów dawnej opozycji, siedzą teraz ogłupiali, bo jednak cios był straszliwy....


PS. Walcz zbiegając ze wzgórza, a nie wspinając się na nie / Sun Tzu

 



tagi:

eska
12 lipca 2018 11:33
58     4116    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Grzeralts @eska
12 lipca 2018 11:40

Z nimi trzeba ich własną bronią, wtedy się zapowietrzają. 

zaloguj się by móc komentować

JK @eska
12 lipca 2018 11:42

Myśli pani, że oprócz nielicznych ktoś, mówiąc niezbyt elegancko, wyczaił tę subtelną grę? Zresztą po co? Ludzie są na wakacjach, albo żniwują, mają inne prace lub zajęcia. Kto by tam jeszcze chciał się zajmować urlopem sędzi Gersdorf? No oprócz Guya i Franca.

Patrz pan na koniec same zboczenia i choroby roznoszone drogą płciową.

zaloguj się by móc komentować

eska @JK 12 lipca 2018 11:42
12 lipca 2018 11:57

Ludzie to jedno, a rozgrywka w KE to drugie - tu akurat piękny cios w nos pana Franca. No i te nasze Zolle i inne, o biednym starcu Strzemboszu nie wspominając..... To nawet nie jest sublelna rozgrywka, to jest prosty nokaut zza węgła :)
Bo to po prostu wstyd jednak, taka zaraza siedzi w SN, oddelegowana przez WSW jeszcze za KIszczaka - i łże w żywe oczy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska
12 lipca 2018 11:57

Oglądałem wczoraj Cenckiewicza i przyznaję, że ten strzał był naprawde piękny w swojej... przepraszam, ale brakuje mi słowa... flawlessness?

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 12 lipca 2018 11:57
12 lipca 2018 12:02

Mnie się podobało stopniowanie napięcia od trzech dni - i dopiero wczoraj > łup po całości!
Ślicznie rozegrane.

zaloguj się by móc komentować


eska @Grzeralts 12 lipca 2018 12:07
12 lipca 2018 12:21

To było jak w starych westernach - pierwszy strzał ostrzegawczy > wiemy, że pan sądził w sądzie wojskowym, opamiętaj sie pan!
Zero reakcji, więc drugi strzał, dość już nieładny, o żonie (jak zwykle Sakiewicz, bo on jest od brudów) > dalej zero opamiętania.

No to wczoraj dobili :))))
Po prostu jak z podręcznika, z zachowaniem wszelkich zasad, łącznie z daniem szansy przeciwnikowi na honorowe wyjście. Uwielbiam takie rozgrywki :)

I teraz wszyscy u władzy są czyściutcy jak dzieciątka, a sędziowie SN wyszli na ostatnich komuchów, bo wszak nikt mi nie wmówi, że nie znali przeszłości swojego kolegi.
I ten tekst Morawieckiego o sędziach, co mordowali jego kolegów - po prostu sam mniód  :))

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @eska 12 lipca 2018 12:21
12 lipca 2018 12:29

Tyle, że to jest taka populacja, co na gówno powie czekolada. Otrząsną się i będą robić swoje.

zaloguj się by móc komentować

JK @eska 12 lipca 2018 12:21
12 lipca 2018 12:31

Brak dekomunizacji wymusza różnorodne działania by tego teraz dokonać. Pamiętam sytuację, kiedy gruchnęła wiadomość że ś.p. Józef Oleksy był TW. Tak sobie myślałem. Czy on w ogóle potrzebował być TW? Przecież on oficjalnie działał na szkodę Polski i Polaków, albo lepiej - na korzyść Ruskich. Tak samo jest z sędziami SN. O ich nominacjach decydowali ci co mieli decydować. A my teraz musimy dokonywać ekwilibrystyki by udowadniać, ze to całe gremium zostało zebrane po to by było tak jak było.

Czy to co ujawnił Cenckiewicz przekona Guya i Franca. Myślę, że oni o tym doskonale wiedzą (może nie w szczegółach) a słuchając debaty w PE przy okazji wizyty Morawieckiego mogę stwierdzić, że pozostali posłowie wogóle nie chcą nic na ten temat wiedzieć.

zaloguj się by móc komentować

eska @Grzeralts 12 lipca 2018 12:29
12 lipca 2018 12:35

Niekoniecznie - lud boży siedzi cicho, ale swoje wie.
Oczywiście mówię o tzw. zwykłych ludziach, a nie o tym wszystkim, co się do polityki poprzyklajało.
Ja to bym chciała tylko zobaczyć wczoraj minę naszego "niezłomnego" sędziego Safjana, co zasiada w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej.....:)

zaloguj się by móc komentować

eska @JK 12 lipca 2018 12:31
12 lipca 2018 12:39

Oleksemu zarzucono to samo, co Iwulskiemu - wspólpracę z WSW, a nie z SB. Partyjni raczej nie byli TW, bo donosili z obowiązku partyjnego.
To jest bat na sędziego Safjana, co zasiada w TS UE i też jest "totalny". Bardzo ładny i nośny medialnie bacik.....

zaloguj się by móc komentować

JK @eska 12 lipca 2018 12:39
12 lipca 2018 12:48

Nie chodzi o szczegóły (TW czy WSW). Utarło się takie przekonanie, że jak ktoś "był w służbach" to jest niedobry a pozostali to fajne chłopaki.

Był o tym kiedyś felieton pani Pink - Panther, w którym opisała pana Strzembosza, który nigdy nie był w WSW ani "w TW". Nie wspomnę już o Pani Hannie dwojga nazwisk, która posiadała nawet siódmy dan w Odnowie w Duchu Świętym. 

zaloguj się by móc komentować

bolek @eska 12 lipca 2018 12:39
12 lipca 2018 12:50

" Bardzo ładny i nośny medialnie bacik..... "

Który ma dwa końce, że tak sobie zażartuję na smutno....

Wszędzie gry, gierki, itp ...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @eska 12 lipca 2018 12:39
12 lipca 2018 12:51

Dokładnie, to prędzej ma znaczenie tam, niż tu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @eska
12 lipca 2018 13:07

Tu jeszcze będą wstrząsy wtórne.

Krajowa Rada Sądownictwa powinna wezwać pana sędziego do uzupełnienia w zakreślonym terminie braków jego wniosku o dalsze orzekanie, bo ten brak wstrzymuje wydanie opinii Rady.

Pan sędzia może pozwolić na beskuteczny upływ tego terminu. Wtedy wylatuje on z obecnej pozycji w SN - obojętnie jak ją zwać - niech będzie z pozycji Preztytuta (Prezesa Substytuta).

Może jednak pan Preztytut usunąć braki wniosku czym zmusi KRS do opiniowania go. Ta zaś opinia w świetle faktów musi obecnie przybrać postać faktycznie lustracyjną. Jak to rzekł był Kargul do Pawlaka: "Oj, zabrnęli my Kaźmirz i czort karty rozdaje".

Jakakolwiek by ta opinia od KRS nie miała być, to teraz po prostu nie wyobrażam sobie, aby Prezydent mógł w sobie znaleźć siłę zezwolenia panu sędziemu na dalsze orzekanie. Aż taki ekscentryk, to on nie jest.

Tak, czy inaczej, wkrótce potrzebny będzie więc inny p.o. prezesa SN. Ale obecnie spoczywająca była pani prezes wszak nie ma już kompetencji wskazania ze spoczywania. Zostaje na placu tylko Prezydent.

No, ale Prezydent będzie miał do dyspozycji tylko sędziów młodszych niż 65 lat ewentualnie także tych starszych, którzy złożyli wnioski o dalsze orzekanie. Czekać na rozpoznanie tych wniosków nie mozna więc praktycznie pozostaną tylko ci młodsi. Szkopuł w tym, że obecni, dajmy na to 60-latkowie byli już wystarczająco dorośli, aby wnieść wkład w niesławny stan wojenny a przecież na czymś trzeba było budować późniejsze awanse do Sądu Najwyższego. Gdzieś są poszczególne rekomendacje awansowe oraz opinie z lat 80-tych.

Krąży zatem nad SN widmo lustracji. Wcale nie takiej dzikiej.  

zaloguj się by móc komentować

eska @bolek 12 lipca 2018 12:50
12 lipca 2018 13:08

A gdzie niby ten drugi koniec bacika? 
Poza tym polityka to właśnie gry i gierki, tyle, że można grać elegancko i skutecznie, a można na chama, czyli po rusku, co teraz stało się obyczajem także w Brukseli.

zaloguj się by móc komentować

eska @JK 12 lipca 2018 12:48
12 lipca 2018 13:10

Komu się utarło, to się utarło - Pismo mówi, że po owocach ich poznacie.

zaloguj się by móc komentować

eska @orjan 12 lipca 2018 13:07
12 lipca 2018 13:15

Fakt, ogólnie będzie ciekawie :)
Natomiast co do tej p.o. prezesury to nie ma strachu, zanim to wszystko przejdzie przez terminy, to już będzie następny skład sądu i wybierze się normalnego prezesa wg ustawy. A proponuje kandydatury SN, gdzie prawdopodobnie większośc będą mieli nowi.
Dlatego teraz prezydent i KRS mają na głowie właściwy dobór do SN, a nie tam jakiegoś chwilowego p.o.
 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 12 lipca 2018 13:15
12 lipca 2018 13:39

Ja jestem tylko ciekawy, jak na to zareaguje messer Timmermans. Chiciaż obawiam się, że on już od dłuższego czasu wie, że my wiemy, że on wie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 12 lipca 2018 13:40
12 lipca 2018 13:46

Ja zanim się bliżej przyjrzałem, wiedziałem, że on się MUSI nazywać Jerry Miculik... albo tak jakoś.

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 12 lipca 2018 13:39
12 lipca 2018 13:53

Timmermans ma instrukcje z Moskwy, do czego sam się uczciwie przyznał :)

 

zaloguj się by móc komentować

bolek @eska 12 lipca 2018 13:08
12 lipca 2018 13:57

" A gdzie niby ten drugi koniec bacika?  "

A nie wiem w sumie... Tak mi się skojarzyło z mieczem, z wojowaniem ;-)

Szczerze mówiąc to nie śledzę tych "igrzysk" i nie wiem czy zagranie Naczelnego Historyka 3RP jest "eleganckie i skuteczne" czy "na chama"? W końcu to chyba Prezydent tego Iwulskiego jakoś tak desygnował nie?

zaloguj się by móc komentować

eska @bolek 12 lipca 2018 13:57
12 lipca 2018 14:17

Dżisas, czytaj ze zrozumieniem - ustawa go desygnowała!
Prezydent tylko zapytał Gersdorf, czy ona jest "za". Na tym własnie polega myk - prezydent tu nie miał nic do zrobienia, sami wleźli na kosę. Gersdorf, gdyby była sędzią, a nie babą z targu, powinna była oficjalnie uprzedzić prezydenta o życiorysie pana kapitana, co umożliwiłoby prezydentowi jakieś działanie - ale tego nie zrobiła, więc wlazła w ten sam kanał. I oczywiście obydwoje z panem Iwulskim myśleli, jak to ślicznie przerobili ten PiS - a tu taki strzał! I to jest własnie clou tego wszystkiego.

zaloguj się by móc komentować

bolek @eska 12 lipca 2018 14:17
12 lipca 2018 14:20

" Dżisas, czytaj ze zrozumieniem - ustawa go desygnowała! "

Nie bij, pliiz! :)

"I to jest własnie clou tego wszystkiego."

Czyli "elegancko". Pytanie czy "skutecznie"...

pzdr

zaloguj się by móc komentować

JK @eska 12 lipca 2018 14:17
12 lipca 2018 14:20

Faktycznie. Sama sytuacja jest pyszna. Zobaczymy czy Jacek Kurski będzie w stanie ją subtelnie sprzedać, czy jak zwykle "pałą przywali", tak po robotniczemu.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @eska 12 lipca 2018 13:15
12 lipca 2018 14:21

A proponuje kandydatury SN, gdzie prawdopodobnie większośc będą mieli nowi.

Widzę, że najstrój podniosły - więc komentarza, jaki napisałem nie umieszczę - niemniej zaznaczę, że warto się przyglądać, czy ci nowi nie będa tacy sami, jak ci starzy - tylko inni - a różnica polegać będzie na tym, że nikt po ich ewentualne teczki nie sięgnie - albo będą na tyle młodzi, że ich teczki są w archiwach, do których nie mamy dostępu. Ławka kadrowa jest niestety bardzo krótka - "tamci" zadbali o eliminację "naszych".

zaloguj się by móc komentować

eska @JK 12 lipca 2018 14:20
12 lipca 2018 14:26

Kurski ma nas za kretynów i to sie nie zmieni.

zaloguj się by móc komentować

JK @eska 12 lipca 2018 14:26
12 lipca 2018 14:30

Chyba ma pani rację.

zaloguj się by móc komentować

eska @Wolfram 12 lipca 2018 14:21
12 lipca 2018 14:30

To zupełnie inny temat - na dziś jest elegancki strzał w stronę obrońców obecnego SN, a zwłaszcza w stronę TS UE. Natomiast wczoraj ktoś przytomnie zauważył, że sprzątanie tego szamba to jest min. 10 lat > zmiany w kodeksach, w nauczaniu i praktykach, wymiana na nowych itp.

zaloguj się by móc komentować

JK @eska 12 lipca 2018 14:30
12 lipca 2018 14:31

Zmiana sposobu nauczania na studiach. A tu kadry prosto z naboru stalinowskiego. 

zaloguj się by móc komentować

eska @JK 12 lipca 2018 14:31
12 lipca 2018 14:34

Bez przesady, tamci już wymarli. Teraz są kadry, tzn. profesura - z naboru w stanie wojennym.

zaloguj się by móc komentować


eska @eska
12 lipca 2018 14:45

https://wpolityce.pl/polityka/403588-krs-zaopiniowala-oswiadczenia-sedziow-sadu-najwyzszego

No i po panu kapitanie, ciekawe, który staruch będzie następny :)

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @onyx 12 lipca 2018 14:45
12 lipca 2018 15:10

Jeżeli chodzi o nową KRS - to mam dobre doświadczenia - ale to widać po składzie - większość powołanych sędziów jest z sądów rejonowych, szef z okręgowego, Pani Pawłowicz, Pan Rzymkowski, Pan Wiesław Johann - nie ma złogów z apelacji.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @eska 12 lipca 2018 14:30
12 lipca 2018 15:13

10 lat to wersja optymistyczna, oni to budowali od co najmniej 30. Ostatnio Onet żalił się, że nowy narybek został skierowany na dokształt do Torunia - nie chciał, ale musiał.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 12 lipca 2018 15:08
12 lipca 2018 15:23

Z doświadczenia wiem, że nie ma nic ważniejszego niz kochać swoją robotę. Wtedy, jak sądzę, nawet zdrowie się podporządkowuje.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Wolfram 12 lipca 2018 15:10
12 lipca 2018 15:25

No i Teresa Kurcyusz Furmanik. Moja dobra znajoma. Uczyłem przez lata jej dzieci. Eska musi ją znać, bo to sąd w Gliwicach.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Wolfram 12 lipca 2018 15:13
12 lipca 2018 15:42

Czas trwania budowy zależy od projektu i tempa nakładów. Na przykład budowa sędziego SN Iwulskiego trwała ogółem 15 lat.

Na te 15 lat składały się:

1 rok służby wojskowej w tematycznie dobranej Szkole Oficerów Rezerwy

3 lata aplikacji w Sądzie Woj. w Krakowie

raptem 12 lat orzekania w Sądzie Rejonowym dla Krakowa Podgórza i w Sądzie Wojewódzkim w Krakowie, lecz w tym czasie w ramach ćwiczeń rezerwisty w czasie stanu wojennego orzekał 6 i 3 miesiące w Wojskowym Sądzie Garnizonowym

W sumie wychodzi jakieś 11 lat realnej praktyki orzeczniczej i w dniu 01.07.1990r. w wieku 38 lat sędzia Sądu Najwyższego jest już zbudowany i odebrany.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @eska 12 lipca 2018 14:30
12 lipca 2018 16:59

a tak po prawdzie to czego wszyscy oczekują po zmianach w SN RP? a po reformach sądownictwa czego się należy spodziewać?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @JK 12 lipca 2018 14:31
12 lipca 2018 17:00

nie do przeprowadzenia, 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @eska
12 lipca 2018 17:07

problemem w polskim sądownictwie jest stosunek do prawa oraz lojalność wobec środowiskowych gangów; nie ma takiej bredni pod którą się nie podpisze większość z polskich sędziów [tak ok. 85%]; problemy to: orzeczenia sprzeczne z ustawami i/lub konstytucją, brak sankcji zawodowych za udział w fingowanych procesach, wydawanie wyroków na zlecenia zewnętrzne [na tzw. interes społeczny, etc], udział z zorganizowanych grupach przestępczych [fałszowanie dokumentów i akt, podkładki, orzekanie z przywoływaniem nie istniejących norm prawnych, orzekanie bez sprawdzenia nawet czy pełnomocnik posiada pełnomocnictwo, itd., itd, ..]; a co sie dzieje z wyrokami co do ktorych SN RP orzekł niezgodność np. z norma konstytucyjną? nic - premie i aplauz;

dopóki nie bedzie sankcji wobec wym.spr. finansowych i karnych [ 3lata jako minimum] to wszystko jest iluzją

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 12 lipca 2018 17:07
12 lipca 2018 17:29

Mylisz się. Problemem polskiego sądownictwa jest stosunek do sprawiedliwości. Prawo to tylko narzędzie. Jak każde narzędzie musi mieć cel stosowania. Celem prawa nie może być stosowanie prawa. Brednie podpisane przez sędziów wynikają właśnie stąd.

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @Wolfram 12 lipca 2018 14:21
12 lipca 2018 17:46

Nowy sędzia będzie jak stary, tylko nowy.

zaloguj się by móc komentować

StanislawGibarian @eska
12 lipca 2018 18:12

Szanowna Pani Esko,

Tak trochę offtopicznie:
 https://www.salon24.pl/u/eska/691834,anna-maria-anders

Czy w nawiązaniu do swojego zwyczaju odwiedzania nagrobka dziadków i informowania ich o fundamentalnych zmianach w krajowej polityce, poinformowała już dziadków o majstersztyku jaki jest opisany w pani notce. Mam nadzieję że tak - dzięki temu nagrobek ma się niewątpliwie lepiej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 12 lipca 2018 13:40
12 lipca 2018 20:12

Szybko by zabraklo naboi.

zaloguj się by móc komentować

eska @StanislawGibarian 12 lipca 2018 18:12
12 lipca 2018 22:32

O proszę, następny szpicel, znasz wszystkie moje notki na pamięć? :)))

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 12 lipca 2018 22:32
12 lipca 2018 22:36

Oczywiście że zna. Dziwisz się? Z takim nazwiskiem?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bolek 12 lipca 2018 13:57
12 lipca 2018 23:40

szczerość za szczerość:

po co więc zabierasz głos?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bolek 12 lipca 2018 13:57
13 lipca 2018 00:29

Prezydent nie miał wyjścia. Musiał go desygnować, jako najstarszego sędziego w Sądzie Najwyższym. To że tego nie wiesz, eliminuje Cię z tej dyskusji. Napisz może coś o festiwalu w Opolu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 12 lipca 2018 17:07
13 lipca 2018 02:49

"dopóki nie bedzie sankcji wobec wym.spr. finansowych i karnych [ 3lata jako minimum] to wszystko jest iluzją"

Podstawa przywrocenia normalnosci w wymiarze sprawiedliwosci i w zlikwidowaniu iluzji jest moim zdaniem przywrocenie kary smierci.

Prawo proste i przejrzyste dla wszystkich.

Po co komisje do badania kolejnych afer, ci ludzie za stolikami otoczeni zielonymi butelkami wody mineralnej, co 2-3 miesiace kolejne oswiadczenie przewodniczacego czy wiceprzewodniczacego. I usmiechniety Marcin P., siedzacy w areszcie od sierpnia 2012 roku. Pewnie do skaza za jakies 10 lat na 6 lat, wyjdzie za dobre sprawowanie po trzech. I wyjedzie odpoczac na Wyspy Kanaryjskie.

Aczkolwiek bardziej prawdopodobny jest inny wariant: powiesi sie w celi.

Powod? Facet jest slupem, to byla tylko przykrywka do znacznie grubszego zlodziejstwa, a martwi nie zeznaja.

Za afery finansowe i gospodarcze na wielka skale w ktorych skarb panstwa poniosl wielkie straty - wyroki:

od 15 lat do kary smierci wlacznie, przyspieszony proces sadowy, zlikwidowanie mozliwosci apelacji od wyroku, pozbawienie praw obywatelskich na zawsze, calkowita konfiskata mienia i zajecie wszelkich aktywow finansowych skazanego i jego calej rodziny.

Zlodziejstwo w skali panstwowej spadloby w stosunkowo krotkim czasie drastycznie. Musi byc bat nad dupa. Kilka wyrokow, 2-3 czapy i towarzystwo znacznie by sie przerzedzilo. Jakby jeden z drugim zobaczyl co grozi to piec razy by sie zastanowil zanim by przystapil do siuchty.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 12 lipca 2018 17:29
13 lipca 2018 07:53

Dokładnie. To samo można powiedzieć o służbie zdrowia, szkolnictwie i wielu innych dziedzinach, gdzie nadrzędnym celem (można powiedzieć wizją i misją) jest ich istnienie. 

zaloguj się by móc komentować

StanislawGibarian @eska 12 lipca 2018 22:32
13 lipca 2018 08:24

Wszystkich oczywiście nie, ale te najbardziej po....e to tak, pomysł z rozmową z nagrobkiem jest baaaaaaaaardzo oryginalny.
pzdr.

zaloguj się by móc komentować

StanislawGibarian @krzysztof-osiejuk 12 lipca 2018 22:36
13 lipca 2018 08:29

Czego chcesz ludziku od mojego nazwiska - porządna Ormiańska rodzina.
Druga połowa to ślązacy i dlatego kąpię się raz w tygodniu. Chusteczki zaś przy klękaniu nie podkładam pod kolano bo nie klękam siłą rzeczy bo nie bywam w kościołach obrządku dowolnego.

Lepszy Ormianin niż pół - ukrainiec

zaloguj się by móc komentować

mooj @Szczodrocha33 13 lipca 2018 02:49
13 lipca 2018 12:24

Dzisiejszym sądom i sędziom dać prawo wymierzania KS za przestępstwa gospodarcze?

Jedyny sensowny argument przeciwko karze śmierci (w ogóle, nie tylko za przestępstwa gospodarcze) w czasie pokoju - to właśnie przeszły, a trwający stan sądów, sędziów, prokuratur a i obrońców.

zaloguj się by móc komentować

orjan @StanislawGibarian 13 lipca 2018 08:29
13 lipca 2018 21:02

Chyba mylisz nick z nazwiskiem. Orjan brzmi jeszcze bardziej ormiańsko. I co z tego?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 13 lipca 2018 02:49
14 lipca 2018 07:45

Problemem nie są afery gospodarcze i mityczne straty skarbu państwa - problemem jest stusunek do prawa oraz mechanizmy jego tworzenia a tak na marginesie to epatowanie sankcjami za wyimaginowane strty SP tchnie i Gomułką i Stalinem

zaloguj się by móc komentować

qwerty @mooj 13 lipca 2018 12:24
14 lipca 2018 07:46

KS niczego nie załatwia ani nie powstrzymuje przed czynami

zaloguj się by móc komentować

mooj @qwerty 14 lipca 2018 07:46
14 lipca 2018 11:26

załatwi kwestię recydywy

cbdo

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować