-

eska

O polskim niewolniku słów kilka

Wysłuchałam wczoraj z dużym zainteresowaniem wykładu prof. Chodakiewicza (https://youtu.be/ToZN0A--FV8 - wszystkim polecam!). Wykład poprzedza wstęp o nastawieniu Polaków, będącym traumą po klęskach i zaborach, a mianowicie o braku umiejętności zadawania pytań wprost. No to może ja je zadam (ktoś musi), na kanwie wczorajszej afery z Rostowskim, w ramach przesłuchań w sprawie Amber Gold.
Mówiąc właśnie wprost -  gołym okiem widać, że instytucje sprawujące kontrolę, zwłaszcza te najniżej, czyli urzędy skarbowe – miały po prostu związane ręce. Wobec zaplątania się synalka premiera w interesy Marcina P. (Plichty) wiadomo było, że nad całą aferą była tzw. krysza i to bardzo wysoko umocowana.
Rostowski w pewnym momencie wygadał się (z obfitości serca usta mówią), że na wieść o bankructwie Amber Gold najbardziej zmartwił się losem turystów w Egipcie, obsługiwanych przez Olt Ekspress, z czego wynika prosty wniosek, że dokładnie wiedział, co jest grane. Jeśli dołożymy do tego wypowiedzi Tuska o niekoniecznym utrzymaniu LOT, to mamy komplet. Tylko idiota nie widzi prostego powiązania > zniszczyć LOT, osłabić polskie porty lotnicze na rzecz Berlina, który po to powstaje, żeby obsługiwać ruch z co najmniej zachodniej i centralnej Polski, czyli wykonać kolejne zlecenie wg panów niemieckich na podporządkowanie kolonii.
Plany te firmuje pani Merkel, nie bez uzgodnień z Putinem, wszak nie bez powodu oddała Gazpromowi cały nowiutki gazociąg OPAL w byłym NDR*, razem ze zbiornikami gazu, zbudowany specjalnie dla obsługi Nord Stream I.

Czyli mamy tak:
1. Nad Amber Gold krysza, biznesu z Olt Ekspress osobiście pilnuje młody Tusk.
2. Nad starym Tuskiem pani Merkel, a nad nią Putin
3. A nad tym wszystkim mafia sołncewska*.
Dlatego nie ma się co dziwić, że biedni urzędnicy skarbówki, skądinąd całkiem pracowici i uczciwi w innych sprawach, tu udawali, że ich nie ma. W końcu każdy ma jakieś dzieci, rodziny itp., no nie?

Uwierzyliśmy na słowo byłemu ministrowie Sienkiewiczowi, że państwo polskie to „ch..., d...., i kamieni kupa”, otóż to był błąd. To nie tak, że państwo się rozłaziło, ono było celowo zaprogramowane na takie działanie i dlatego Tusk, widząc, co się święci, zwiał do Brukseli. On pewnie też zdycha ze strachu i to nie przed polskim wymiarem sprawiedliwości, o nie!
To, o czym nikt głośno nie mówi, to powiązania Tuska z Merkel (kasa z CDU dla KLD i cała reszta), to kontrakty niemiecko-rosyjskie pod egidą Putina i wpływy mafii sołncewskiej na rosyjskie banki, przemysł gazowy itp. A przeciw temu wszystkiemu wystawiono śliczną, młodą panią Wassermann.... Bardzo jestem ciekawa, czy ona ma chociaż jakąś przyzwoitą ochronę...

Od lat piszę o tym, że rozbiór Polski został postanowiony, a następnie uzgodniony w UE przez Bieńkowską (to dlatego właśnie ona też zwiała do Brukseli) i że zmiana tego wszystkiego to de facto wojna z dwoma potworami, Niemcami i Rosją. Z ostatniej wypowiedzi Trumpa w Helsinkach wynika, że on właściwie zdaje sobie sprawę, że Nord Streamu II nie zblokuje, choćby nie wiem co, a jedyne, co może zrobić, to zagwarantować sobie rynek na gaz w Intermarium. Tyle, że Chorwacja już została zastraszona, bo rosyjski bank wykupił obligacje jednej z największych firm chorwackich, Chińczycy dogadali się z Niemcamiw sprawie Jedwabnego Szlaku, a problem przesyłu rosyjskiego gazu przez Ukrainę jest negocjowany pod egidą niemiecką. Polski nikt do dyskusji o przesyłach rosyjskiego gazu nie zaprasza.

Chodakiewicz twierdzi, że Amerykanie nie są źli, po prostu są głupi i musimy to brać pod uwagę i ciężko nad nimi pracować. Natomiast umowy polskie z Chinami to jak jazda muchy na tygrysie – no nie wiem, może jednak ten tygrys bardziej przewidywalny wobec tysięcy lat tradycji dyplomacji chińskiej od durnego bawoła z USA. I jeszcze jedna uwaga – skoro mamy wrogów na granicach, to z kim mamy się „zaprzyjaźniać”, z dalekim bratem, co ma interesy na całym globie czy może z tymi, co z Rosją graniczą i mają interesy w jej osłabieniu?

Nie wiem, to dla mnie za trudne, nie jestem analitykiem międzynarodowym. Wiem tyle, że gdyby nie format 16+1 i tryumfalne przyjęcie Dudy w Chinach, to guzik byśmy tu w Polsce widzieli, a nie amerykańskie wojska, taka prawda – bo to jeszcze za Obamy temat nagle przyspieszył.
Owszem, jesteśmy biednym krajem na dorobku, ale tkwimy w absolutnie strategicznym miejscu w Europie i to jest, wbrew pozorom, nasz prawdziwy atut – a nie pech i nieszczęście, jak twierdzi większość. Tyle, że doktryny państwa nie ma, jest za to szarpanie się od ściany do ściany w sprawach międzynarodowych. Wg ostatnich obserwacji laika wybraliśmy jednak status półkolonii w zamian za pozwolenie na szybki wzrost gospodarczy, licząc na to, że to coś nam da w następnych latach. Tyle, że jeśli Trójmorze się rozlezie, a ceny gazu dla nas będą ustalali wspólnie Amerykanie z Rosją, a do tego Niemcy za pomocą porozumienia z Austerlitz*** osłabią totalnie Wyszehrad i wciągną w to Ukrainę, to nam nic nie pomoże. Jak ktoś mysli, że kult Bandery w Kijowie i na zachodzie Ukariny to wredna natura Ukraińców, to wyjaśniam, że może i tak, ale za szwabską kasę.

PS. Mamy rozbudować gazoport, znakomicie – ale to nadal tylko 7,5 mld przepustu.
Mamy zbudować gazociąg do Norwegii, ale to melodia przyszłości – dlaczego nie budujemy rury na Słowację, żeby się połączyć z Rumunią? Orban o to apelował! To chyba ważniejsze niż miliardy na podjazdy dla niepełnosprawnych do urzędów – ale może chodzi o to, że uznano, niż wyżej d... skoczyć się nie da i jedyne, co można zrobić, to lepsze warunki do życia w półkolonii....

 

*https://gazownictwo.wnp.pl/gazociag-opal-rosyjska-macka-w-europie,284347_1_0_0.html

**http://www.polskatimes.pl/artykul/3642218,brudna-twarz-rosji-kto-naprawde-rzadzi-panstwem-wladimira-putina,id,t.html

**http://xn--ladami-mafii-mlc.pl/najniebezpieczniejsza-mafia-swiata/

***https://wmeritum.pl/koniec-grupy-wyszehradzkiej-powstaje-trojkat-slawkowski/91395

 

 

 



tagi: międzymorze 

eska
19 lipca 2018 12:22
22     3612    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

eska @eska
19 lipca 2018 12:59

CD - wyjaśniam po raz kolejny, ze ja - z racji zawwodowych - myślę "mapą". I wszystko, co się gdziekolwiek ustala, przekładam natychmiast na te rury, drogi, porty i związane z nimi przepływy kasy i rynki. 
Wydaje mi się, że gdzie jak gdzie, ale na tym portalu, dzieki ciężkiej pracy Gospodarza, chyba już powinni czytelnicy rozumieć, jakie to ważne.

zaloguj się by móc komentować

bendix @eska 19 lipca 2018 12:59
19 lipca 2018 13:15

Bardzo ważne. Chyba najważniejsze.

zaloguj się by móc komentować

eska @bendix 19 lipca 2018 13:15
19 lipca 2018 13:18

Jasne, tylko mało kto to widzi. Gorzej, że w tych wszystkich gremiach eksperckich na górze - też nie widzą.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @eska 19 lipca 2018 13:18
19 lipca 2018 13:40

A dlaczego jesteśmy półkolonią ? Osobiscie uważam ,ze jesteśmy totalnie zdominowani , jedynie co nam zostało to nazwa i język.. W żadnej sferze zycia nie jestesmy konkurencją dla innych rynków..Okazuje sie,że nawet i w sporcie..To co nam pozostało, to jest tylko tyle aby utrzymywać administrowanie, tak aby obcy nie dokładał do tego interesu.. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 19 lipca 2018 13:40
19 lipca 2018 13:48

Raczej żeby jak przyjdzie to majątek był w dobrym stanie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 19 lipca 2018 13:48
19 lipca 2018 13:59

Ale oni już są, mają swoich przedstawicieli.. Czy obcy musi mieszkać w kolonii,która nazywa się Polska.. ? Bez tego czerpią zyski..

zaloguj się by móc komentować

eska @Draniu 19 lipca 2018 13:40
19 lipca 2018 14:05

Jakbyśmy byli kolonią, to mielibyśmy oficjalnego namiestnika z zewnątrz. Póki co jeszcze UE do tego nie doszła.

zaloguj się by móc komentować

eska @redpill 19 lipca 2018 14:04
19 lipca 2018 14:07

Polecam, wykład naprawdę bardzo rozwiewający złudzenia.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @eska 19 lipca 2018 14:05
19 lipca 2018 14:22

Jeżeli będziemy patrzyli na zarządzanie kolonią z punktu widzenia historycznego to tak, zgadzam się.. Ale jeżeli spojrzymy na współczesny model zarządzania , to raczej nie zgodzę sie z terminologią pt.półkolonia. Zgodziłbym się na ten termin, pod jednym warunkiem, gdybyśmy byli konkurencją gospodarczą  przynajmniej w jednej sferze ... Aktualnie niczym się nie wyróżniamy.. Skutecznie zostaliśmy zniwelowani ..

zaloguj się by móc komentować

onager @eska
19 lipca 2018 15:59

Spróbuj pomyśleć i skojarzyć "mapę" + czas historyczny.

Żyjesz w Imperium Romanum np. w roku 125 n.e., mieszkasz na krańcach imperium np. w odgległej Britanni w marnym mieście Londinium, lub w odległej Syrii w mieście Antiochia.  Jesteś człowiekiem wolnym tzn. obywatelem rzymskim jak np. Saul/Paul z Tarsu i irytuje cię, że musisz płacić duże podatki na rzecz Imperatora, imperium, namiestnika itp.

Przenieś się w czasie - mieszkasz w Polsce w 2018 n.e i płacisz na biurokrację, płacisz haracz za opiekę amerykańską, w kraju którego jesteś obywatelem w praktyce nie możesz prowadzić rozwinąć swoich interesów, twój umysł jest poddawany 'treningowi uległości' etc.

Jak myślisz - jakie wnioski możemy wysnuć z tych analogii ?

 

pzdr

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @eska
19 lipca 2018 16:27

Zgadzam się z Panią, że trzeba myśleć mapą. Chciałbym do Pani interesujących spotrzeżeń dorzucić kilka informacji, nie wiem na ile aktualnych. Podam je w formie zastrzeżeń.

Po pierwsze Pani informacja o grupie sławkowskiej jest mocno nieaktualna, bo pochodzi z roku 2015 a więc sprzed czasu, kiedy grupa wyszehradzka została przez PiS ponownie zaktywizowana. Niemniej ciągle trzeba o tym niebezpieczeństwie pamiętać i nigdy z niego nie spuszczać oczu.
Z tego co wyczytałem (niestety tylko na czytaniu wieści z sieci możemy polegać) Austria kilka razy zgłaszała cheć głębszego uczestnictwa w grupie wyszheradzkiej, ale za każdym razem grzecznie ograniczaną ją do praw gościa.

Jeśli chodzi o pociągnięcie nici energetycznej na południe to znowu, o ile notka jest prawdziwa (gdzieś na SN czy u BjN zapodawałem jakiś czas temu link) jest zawarte porozumienie właśnie w ramach grupy wyszehradzkiej o wybudowaniu huba energetycznego (chyba w Słowacji), który by łączył Norwegię (Baltic Pipe) z Rumunią. To ma być dwukierunkowy hub, żeby można było swobodnie przetać, tam gdzie jest potrzeba.

Co do Niemiec nigdy nie możemy zapominać, że przy całym ich wysiłku, Niemcy są mocarstwem na protezach amerykańskich. Rządzą z błogosławieństwem Waszyngtonu, który daje pewną autonomię ale i też pewnych granic baaardzo pilnuje (Proszę mi powiedzieć, dlaczego do dzisiaj Niemcy nie produkują silników lotniczych czy poważnych konstrukcji lotniczych. Nie mówcie mi tylko, że nie są zdolni. Jest gdzieś odgórny zakaz i ktoś tego pilnuje).

Jeśli zaś chodzi o to amerykańskie błogosławieństwo dla Berlina, to od jakiegoś czasu coś z nim nie tak. Dla mnie prostaczka jednym z takich dowodów jest projekt CPL będący konkurencją dla huba lotniczego w Berlinie (nie chcę wchodzić czy on jest zasadny, chodzi mi o sam fakt pojawienia się projektu). Wątpię, aby nasz rząd sam z siebie na takie coś wpadł. Chodzi przecież o potężne linie kredytowania, na które nasze państwo zwyczajnie nie stać.

Przed chwilą najbardziej mnie ubawił komentarz do Helsinek ministra spraw zagranicznych Niemiec. On w zgrabny i złośliwy sposób ukrywa swoją niemoc i wyraźnie mówi, że nie wie, w co Ameryka gra.

http://forsal.pl/wydarzenia/artykuly/1181792,niemcy-szef-msz-domaga-sie-od-trumpa-minumum-polegania-na-nim.html

O innych moich spostrzeżeniach dotyczących postawy Ameryki wobec Niemiec napisałem w komentarzu do ostatniego tekstu Marka Budzisza.

W każdym bądź razie jestem tak jak Pani przekonany, że tylko opcja południowa w ramach grupy wyszehradzkiej jest naszą szansą. Stukam to jednak świadomy, że tak naprawdę nie wiemy, który informacje do jakich docieramy są prawdziwe, a które fatamorganą. Czas to zweryfikuje.

P.S. Z wieści zasłyszanych w zakrystii "kult Bandery" jest finansowo wspierany i wspomagany przez emigrację z Kanady. A czym "pachnie" Kanada, to myślę, że akurat tutaj nie muszę tłumaczyć.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @onager 19 lipca 2018 15:59
19 lipca 2018 16:27

Otoż to, super porównanie.. Szanowna Autorka ,chyba łudzi się że w jakimś tematcie jeszcze mamy coś do powiedzenia.... Tu warto może wspomnieć o tym co pisze i mówi Coryllus.. My mamy jedynie okazje  ,aby je wykorzystać.. Ale niestety opornie nam idzie.. Nawet w sporcie .. Nawet kiedy stoi naprzeciwko nas drużyna afrykańska.. Remis wystarczył..Dajemy się poniżyć, a jestem przekonany ,że tak to wszystko zostało pokierowane ,ze kolejny raz ,chyba trzeci z rzędu na mistrzostwach, przy słabych przeciwnikach,musielismy przegrać.. Zaznaczam musieliśmy, jakiekolwiek sukcesy nie są wskazane ,a jak się cos konstruktywnego rodzi , to z miejsca jest dewastowane .. Podobnie sprawy się miały z katastrofa somlenską.. Byle osłabić nas , byle żebyśmy nie byli zbyt dumni.. Byle byśmy nie nabierali pewności siebie.. I w łeb... 

zaloguj się by móc komentować

eska @mniszysko 19 lipca 2018 16:27
19 lipca 2018 16:33

Od końca :) >

1. kult Bandery wsród ludności - oczywiście Kanada. Ale jeszcze jest kurs państwowy, bardzo na rękę Niemcom.
2. właśnie przeczytałam, że odbył się w Sofii kolejny szczyt w ramach formatu 16+1, z Polski pojechał Gowin, premier "nie miał czasu" > https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155598875530841&id=622275840

 

No i tak.... 

 

zaloguj się by móc komentować

eska @onager 19 lipca 2018 15:59
19 lipca 2018 16:34

Ależ na litość - ile mamy się rozczulac nad własną słabością???

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @eska 19 lipca 2018 16:33
19 lipca 2018 16:46

Ad. 2 Najpierw tytułem wstępu. Kiedy widzę, Gowina to zawsze sobie uświadamiam, że chrześciajańskie to mam nawyki bo instynkta niestety pogańskie ... Jego widok mi psuje dzień.

Niemniej muszę teraz zrobić drugą uwagę. Na tego typu spotkania wysyła się nie ludzi kompetentnych, ale ludzi mających silne umocowania polityczne. Gowin taki niestety jest. I kto jak kto, ale Chińczycy to rozumieją i myślę, że wiedzą, bo chyba wywiad to oni mają sprawny.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @eska
19 lipca 2018 17:45

Witam.

No to ja może dorzucę jeden link do notki. Mały i niepozorny ale wiele mówiący:

https://www.wnp.pl/przemysl-obronny/slowacja-kupi-mysliwce-f-16-za-ponad-1-5-mld-euro,326846_1_0_0.html

Czyli, że niewolników jest jednak więcej.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 19 lipca 2018 16:46
19 lipca 2018 18:03

Dokładnie. W końcu to pewnie przyszły premier.

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 19 lipca 2018 16:27
19 lipca 2018 19:04

Przyłączam się do tych zastrzeżeń i uwag. Od siebie dodam, że ciśnienie zewnętrzne jest zawsze ważne, lecz prawdziwie niebezpieczne staje się dopiero wtedy, gdy od wewnątrz nie ma czym zrównoważyć.

Chcę przez to powiedzieć, że może i ktoś chce nas przerobić na półkolonię, ale uda mu się dopiero wtedy, gdy my się z tym pogodzimy. Powtarzam: wtedy, gdy my się z tym pogodzimy, a nie wtedy, gdy zgodzą się na to nasi rządzący tak jak dotychczas godzili się.

Już chciałem powyższą myśl zakończyć oklepaną uwagą, że to świadomość kształtuje byt, ale wolę zakończyć w duchu bieżącym, że niezawisłość to jest stan, który bez względu na okoliczności należy mieć w sobie samym, a nie dany od kogoś.

Polska jest ideą. Nie da się jej rozkraść, ani wymordować. Nie tacy już próbowali. Polski możemu się pozbyć tylko my sami. W czym zaś jest jej reduta, to już Ojciec bardziej potrafi wskazać.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @eska
19 lipca 2018 21:10

Dla Polski jest szykowany wariant kataloński (tereny na tzw. Ziemiach Zachodnich - darowanych przez Stalina) czyli   byłe wschodnioniemieckie landy ogłaszają separację od reszty kraju, tj. b. Generalnej Guberni.

"Bałkanizacja" (najpierw terytorium Polski, a potem Ukrainy) to projekt długofalowy.

Przywódcą separacji  w prowincji nadwislańskiej  będzie zapewne gauleitner D. Tusk.

zaloguj się by móc komentować

onager @eska 19 lipca 2018 16:34
19 lipca 2018 22:31

Nie wiem dlaczego przyszło Pani do głowy "rozczulanie się nad własną słabością ?"

Jestem jak najdalej od tego. Zwróciłem tylko uwagę na to, że do myślenia mapą - myślenia dwuwymiarowego warto dodać wymiar trzeci - czas. To jest czynnik, który daje nadzieję.

Jeżeli poruszamy temat "Polaka niewolnika" to warto zastanowić się nad tym:                                     1) kto jest właścicielem tego niewolnika?                                                                                                          2) jak doszło do zniewolenia?                                                                                                                              3) w jaki sposób utrwala się owo zniewolenie?                                                                                                Ja twierdzę, że z tą sytuacją w Polsce mamy do czynienia co najmniej od 21 lat, tj. od uchwalenia Konstytucji Kwaśniewskiego tj. od kwietnia 1997 roku. Teraz mamy do czynienia         z występowaniem skutków jej wprowadzenia. W niej jest wszystko zapisane i co równie ważne "nie zapisane, czyli pominięte". Np. organem konstytucyjnym jest Rzecznik Praw Dziecka, a Prokuratura jest organem pozakonstytucyjnym, czyli  w zasadzie nielegalnym (sic !).                          Żeby poznać te subtelności należy znać  prawa dialektyki tak doskonale stosowane przez towarzyszy: 1) marxistowskich marksistów, 2) marxistowskich opozycjonistów, 3) marxistowskich  liberałów i 4) marxistowskich postępowych katolików.  Dialektyka to "nauka" o tym, że wszystko płynie, a życie to ciągły montaż i demontaż, dokonywany na rozkaz towarzyszy kapłanów-gnostyków.  

Kiedyś zapytałem o sprawę braku wpisu Prokuratury jako organu w Konstytucji RP senatora-mecenasa, członka Komisji Konstytucyjnej z ramienia Episkopatu, który chwalił się, że zna 'dżi pi dwa'. Patrzył mi się oczy z ironicznym uśmiechem i "dialektycznie" tłumaczył, że tak jest dobrze. Jest tak dobrze, że nawet sam "naczialnik żoliborskoj obłasti" nigdy nie zabrał na ten temat głosu. On też ma dialektykę w paluszku, wszak miał przyjaciół w "Klubie Poszukiwaczy Sprzeczności".   

 Pani esko, takie beszczelne numery robione są w całej Europie co najmniej od zakończenia II WŚ, a szczególnie nasiliły się po upadku Komuny, gdy świat postępowy ogłosił "koniec Historii".  Głowa do góry nie mogąc być lwem, ani lisem, zawsze można zamienić się w korniczka, który podgryza - ot tak sobie.

pzdr                                                                                                  

zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @eska
20 lipca 2018 08:39

Czy ktoś tu pamięta hasło: niech żyje granica polsko-chińska na Uralu?

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @eska 19 lipca 2018 12:59
21 lipca 2018 00:44

Putin nie może stać nad Panią Merkel bo jeszcze tak nie było żeby zarządca Gułagu mógł cokolwiek narzucać. On by chciał żebyśmy tak myśleli ale tak naprawdę jego kołderka jest za krotka i jak za silnie pociągnie to może i nos w Europie zakryte ale nogi na Syberii odkryje.

Poza tym nie jestem pewien czy Niemcy przejęli Jedwabny Szlak. Coś mi się zdaje  ze ktoś inny tu rozdaje karty i nie jest to koniecznie geopolityczne potęga.  

Na koniec zaś uwaga: zastanówmy się po co ten cały projekt z Trumpem? Bo że to projekt nie ma  najmniejszej wątpliwość.  Może żeby w pi*** rozwalić atlantycki porządek tworząc grunt pod prawdziwy NWO?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować