-

eska

Wszyscy won!

Muszę przyznać, że to, co się ostatnio dzieje wokół tzw. postanowienia  Sądu Najwyższego, przyprawia mnie o mdłości, naprawdę. Głupota wszelkiej maści komentatorów woła o pomstę do nieba, a ględzenie prawników tylko pogłębia celowo wprowadzony chaos informacyjny. Dlatego zacznijmy od prostego przykładu:

Oto dostajesz, drogi Czytelniku, decyzję administracyjną o pozwoleniu na budowę. Pod nią winna być albo pieczątka i podpis szefa gminy/powiatu, albo pieczątka „Z upoważnienia” szefa właściwej gminy/powiatu i podpis osoby upoważnionej.
Jeśli przez prostą pomyłkę przybito niewłaściwą pieczątkę lub podpisał nie ten urzędnik, cała decyzja jest z mocy prawa nieważna, bo nie spełnia wymogów formalnych! Jeśli masz podłego sąsiada, to może on to, merytorycznie absolutnie prawidłowe pozwolenie, unieważnić przed sądem i każdy sąd administracyjny przyzna mu rację – tak to działa!

Wracajmy do SN – jest oczywiste, że żaden sąd nie prawa ingerować w zakres działania przypisany konstytucją parlamentowi, ale o tym nie mam zamiaru dyskutować, chodzi o coś innego.  Oto mieliśmy do czynienia z następującą sytuacją:
W składzie siedmiu sędziów było dwóch, których postanowienie dotyczy, co samo w sobie jest niezgodne z prawem, bowiem sędzia ma obowiązek wyłączenia się z rozpraw, które mogą go dotyczyć w jakikolwiek sposób. Poza tym jeden z owych sędziów nie złożył wniosku o przedłużenie stanu czynnego, a więc w świetle obowiązującej ustawy nie był już sędzią mogącym wydawać jakiekolwiek wyroki czy postanowienia. Nawet gdyby teoretycznie przyjąć, że SN miał prawo zawiesić działanie przepisów ustawy, to w momencie, kiedy rozprawa trwała, ustawa jeszcze obowiązywała w całości, a więc co najmniej jeden z sędziów, będąc w stanie spoczynku, zasiadał tam zupełnie nielegalnie.

I to właściwie wyczerpuje całą tematykę, postanowienie jest wydane wadliwie z powodów formalnych, podobnie jak wadliwe formalnie były wyroki TK Rzeplińskiego, co mu zresztą wykazał WSA w Warszawie. Dyskusja z treścią postanowienia w tym momencie żadnego nie ma sensu.

Oczywiście pozostaje TSUE, który ma teraz szanse wykazać, czy cała ta pieprzona Unia to jeszcze organizacja opierająca się na traktatach i prawie, czy też już czysta komuna, oparta na terrorze urzędasów i sędziów.
Niemniej dla nas nie ma to żadnego znaczenia, bowiem parlament może w każdej chwili (metodą na tempo, jak przy IPN), uchwalić całkiem nową ustawę o SN w oparciu o art. 180, pkt 5 Konstytucji i z dnia na dzień wywalić wszystkich sędziów SN na pysk, zanim się pozbierają. A potem to oni mogą się odwoływać, gdzie chcą – będzie nowy skład, nowy prezes, a nowa izba SN zajmie się ich odpowiedzialnością dyscyplinarną.

Swoją drogą po raz kolejny, podobnie jak to było przy zmianach w TK, widzę, że głupota tej kasty  jest porażająca. Zamiast skorzystać z legalnych ścieżek blokujących -  wybierają paranoję. Przecież gdyby ta głupia Gersdorf i pozostali durnie napisali pisma z prośbą o przedłużenie prawa do orzekania, to naprawdę trudno byłoby znaleźć ważny powód do odmowy, zwłaszcza dla tej paniusi. I właśnie z tego powodu, z powodu owej głupoty prawnej hasło Cejrowskiego jest absolutnie aktualne – wszyscy won!

Swoja drogą dzisiejsza znajomość działania prawa w narodzie jest tak porażająco niska, że głowa boli – ale to już zasługa ćwierćwiecza prucia mózgów, niestety....

 



tagi:

eska
9 sierpnia 2018 10:57
33     7001    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

eska @przemsa 9 sierpnia 2018 11:01
9 sierpnia 2018 11:11

A ta buta to nie głupota? :)

Przecież ich działania są przeciwskuteczne.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska
9 sierpnia 2018 11:16

Wszystko to oczywiście racja, tyle że, jak oboje dobrze wiemy, praktyczna sytuacja jest taka, że jakiekolwiek argumenty wyciągnie którakolwiek ze stron, one jak najbardziej oficjalnie zostaną zarówno zatwierdzone jak i odrzucone. Ów chaos prawny jakim się nas od pewnego czasu straszy jest już od dawna faktem i kwestią pozostaje już tylko jego zakres i intensywność.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 9 sierpnia 2018 11:16
9 sierpnia 2018 11:20

Dokładnie. A ludzie są przyzwyczajeni, że wszystko, czego by się nie tknąć jest zgodne z prawem i jednocześnie niezgodne.

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 9 sierpnia 2018 11:16
9 sierpnia 2018 11:25

A to już temat na inną notkę, a mianowicie należałoby rozważyć, jak długo nasza kochana władza będzie tolerować anarchię sądów, bo nikt mi nie wmówi, że nie można tego załatwić całkiem lege artis. Tylko trzeba chcieć....
Obawiam się, że tutaj to już są decyzje czysto polityczne i idziemy po cienkiej linie, bo zachowanie PiS może budzic zarówno szacunek dla zachowywanego spokoju i zasad demokracji jak i zarzuty o słabość władzy - i nie wiadomo właściwie, co przeważy.

zaloguj się by móc komentować

eska @przemsa 9 sierpnia 2018 11:20
9 sierpnia 2018 11:27

Ale komu oni chcą to pokazać, skoro 80% społeczeństwa ich nie znosi ? Samym sobie ???

zaloguj się by móc komentować

eska @przemsa 9 sierpnia 2018 11:30
9 sierpnia 2018 11:35

Myślę, że oni (przykład - Gersdorf w Niemczech), tworzą międzynarodówkę, która już się przymierza do nowych zadań w nowym Związku Unijnych Republik Radzieckich. I że spora część tzw. elit UE wierzy, że ten ZURR jest już zaklepany.

zaloguj się by móc komentować

bendix @eska 9 sierpnia 2018 11:27
9 sierpnia 2018 11:39

Społeczeństwu. Że może im nagwizdać.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @eska 9 sierpnia 2018 11:25
9 sierpnia 2018 11:44

Nie ma społecznego poparcia dla realnej zmiany systemu, w dowolnej w zasadzie dziedzinie. W sądownictwie też nie, bo "sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" jest, było i będzie hasłem wygrywającym każde wybory. Natomiast głupota kasty pozwoli wprowadzić sporo zmian technicznych i personalnych, zapewne przydatnych hegemonowi. To ładnie wszystko koresponduje z dzisiejszą notką p.Budzisza.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @eska
9 sierpnia 2018 12:08

Jestem zdania, że opisana prowokacja sędziów  SN była uzgodniona z TSUE.

Czyli, że mają w tamtej instytucji postawioną  tzw. kryszę (Zoll i inni).

Inaczej by się w tak oczywisty sposób nie podkładali.

Nalezy wobec tego założyć, iż  członkowie "partii zagranicy" otrzymali  wytyczne , aby prowadzić bezwzględną  wojnę z obecną konfiguracją polityczną  sprawującą władzę w Warszawie.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @przemsa 9 sierpnia 2018 11:01
9 sierpnia 2018 12:16

Wyjął mi Pan to z ust. Dokładnie to samo chciałem napisać. Niemniej buta zabiera im rozum.

zaloguj się by móc komentować

eska @Grzeralts 9 sierpnia 2018 11:44
9 sierpnia 2018 12:21

Cóż, stare NWO się chyba sypie, tylko eurokomuniści jeszcze tego nie chcą przyjąc do wiadomości. 
W ciekawych czasach żyjemy :)

zaloguj się by móc komentować

eska @stanislaw-orda 9 sierpnia 2018 12:08
9 sierpnia 2018 12:22

To oczywiste, ze nie działają sami - tyle, że walcza o władze sędziów nad UE, tymczasem UE własnie sie sypie...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @eska 9 sierpnia 2018 12:21
9 sierpnia 2018 12:24

Za dużo mają do stracenia.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 9 sierpnia 2018 11:25
9 sierpnia 2018 12:34

Moim zdaniem ostatecznie PiS sobie z tym wszystkim poradzi. Trzeba tylko doczekać do przyszłorocznych wyborów i wtedy właśnie rozwiązać sprawę ostatecznie. Do tego czasu będzie ciężko.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarcinD 9 sierpnia 2018 12:16
9 sierpnia 2018 13:49

jak Pan Bóg chce kogoś zgubić to odbiera mu rozum

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 9 sierpnia 2018 12:34
9 sierpnia 2018 13:52

PiS z tym wszystkim sobie nie poradzi, zostaja i zostana rozwiązane pewne kwestie personalne i dot. decyzji o awansowaniu kadr a reszta problemów [patologia, gangi, handel wyrokami, etc] wymaga działń ktore PiS przerastają i intelektualnie i doktrynalnie

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @qwerty 9 sierpnia 2018 13:52
9 sierpnia 2018 14:32

Pozostaje tylko liczyć na to, że Korwin będzie żył wiecznie. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @qwerty 9 sierpnia 2018 13:49
9 sierpnia 2018 14:34

Pan Bóg chce kogoś zgubić? Pięknie! To już mamy niemal satanizm.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @krzysztof-osiejuk 9 sierpnia 2018 12:34
9 sierpnia 2018 14:40

Tak, tak, poradzi sobie… Towarzysz Naczelnik Prezes posunie tow. Gersdorf, czyli swoją nieco młodszą koleżankę z tego samego WPiA UW tylko po to żebyś Ty się dobrze poczuł. Odnoszę wrażenie, że w natłoku wydarzeń trochę się pogubiłeś w argumentacji agitacyjnej. ;))

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @qwerty 9 sierpnia 2018 13:52
9 sierpnia 2018 14:42

PIS może by sobie nawet z tym poradził ale na straży stoi PAD z vetem.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @eska 9 sierpnia 2018 11:25
9 sierpnia 2018 15:00

Towarzysz Naczelnik Prezes musi się zgadzać na wszystko co w sprawie sądów (i w każdej innej sprawie) dyktuje niemieckie dowództwo z Brukseli oraz Kanclerz Angela Merkel osobiście. Reforma sądownictwa została przez PiS faktycznie odwołana już dawno temu - wtedy, gdy Waszczykowski zaprosił Komisję Wenecką, a Pucołowaty postawił się okoniem. Od tamtej pory jedyne co reformatorzy z PiS-u robią, to wycofują się rakiem.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @eska 9 sierpnia 2018 11:25
9 sierpnia 2018 15:06

A na kogo się zwali jak sie nie uda, oczywiscie na tych co się ich toleruje, zawsze jest wymówka. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Zadziorny-Mietek 9 sierpnia 2018 15:00
9 sierpnia 2018 15:25

Tak całkiem to nie (z tym słuchaniem Niemców) - o czym świadczy chociażby wizyta pani Gersdorf w tychże Niemczech.

Problem polega na czym innym - iż PiS dostał carte blanche na zreformowanie sądownictwa w całości (w postaci mandatu społecznego poparcia) - a reformy ograniczył - z pominięciem tego, co udzielających mandatu dotyczy najbardziej. Wymiar sprawiedliwości w swej codziennej pracy praktycznie jest niezmieniony. Co może wynikać z faktu, iż np. sędzia Żurek będzie orzekał w pierwszej instancji a nie w drugiej? Dla niego samego - ewentualnie więcej pracy i niższe uposażenie - ale dla tego, w czyjej sprawie wydaje wyrok? Ma być tak, iż sądzeni z góry mają zakładać, że dopiero druga instancja będzie sprawiedliwa i koncentrować się na tworzeniu podstaw do apelacji?

Zobaczymy, co pokaże nowa izba dyscyplinarna. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Zadziorny-Mietek 9 sierpnia 2018 15:00
9 sierpnia 2018 16:18

Akurat z tym, co mówi Berlin liczyć się łaskawie może. Ale są inne ośrodki, z których głosem liczyć się musi. Nie wspominając, że nie może doprowadzić do destabilizacji na miejscu.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Wolfram 9 sierpnia 2018 15:25
9 sierpnia 2018 18:30

Z tego co piszesz wynikałoby, że PiS jednak zrobił skok na sądy przede wszystkim we własnym interesie, by przejąć aparat - poobsadzać go swoimi ludźmi, zaś interes tzw. suwerena miał w poważaniu. Służył mu on tylko propagandowo do przykrycia rzeczywistego celu operacji. No, chyba że po udanym przejęciu z własnej dobrej woli dokonałby jakichś istotnych zmian na korzyść tych, którzy na reformy liczyli. Osobiście bym na taką wolę jednak nie liczył, bo system prawny III RP służy przede wszystkim temu, by władzy zapewnić spokojny sen. Jedynym pożytkiem z tej kolejnej wojny na górze płynącym dla nas szaraków jest to, że dopóki oni tam się żrą między sobą o posady, forsę i wpływy, tym mniej zajmują się nami na dole.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Grzeralts 9 sierpnia 2018 16:18
9 sierpnia 2018 18:43

Łaskawie? III RP znajduje się w Mitteleuropie - strefie całkowicie ekonomicznie zależnej od Niemiec. Co gorsze, PiS u władzy jest tak nieudolny, że nie potrafi wykorzystać nadarzających się okazji - okien możliwości, by coś konkretnego z Niemcami ugrać - powstałych wtedy, gdy hegemon atlantycki przymusza Berlin do uległości. Im po prostu wystarczy, że Cesarz Ameryki przyjedzie do Warszawy na kilka godzin i wygłosi parę ciepłych słów o polskich patriotach. Serca Żarliwych Zwolenników PiS wzlatują wtedy pod niebiosa i są gotowi ponownie głosować na PiS, choćby jutro. O to chodzi, tyle wystarczy i gites jest.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Zadziorny-Mietek 9 sierpnia 2018 18:43
9 sierpnia 2018 19:04

Ta strefa jest zależna od Niemiec, bo tak chce hegemon. Nie Niemcy rozdają te karty. Ale to nie znaczy, że polski rząd jest niezależny w polityce zagranicznej. Natomiast Niemiec jako takich chwilowo słuchać się sztywno nie musi. Co nie znaczy, że nie może. A opozycja tego jakoś nie rozumie.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @stanislaw-orda 9 sierpnia 2018 12:08
9 sierpnia 2018 19:35

To tylko niebezpieczne prowokacje Niemieckiej SSR. Trzeba wytrwać, bo Niemiaszki lubią takie uderzenia poniżej pasa.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować