-

eska

Rada Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ZARZĄDZENIE

MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO*

z dnia 23 lutego 2018 r.

w sprawie powołania członków Rady Muzeum przy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz.U. z 2017 r. poz. 972 i 1086) w związku z § 11 ust. 2 statutu Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, stanowiącego załącznik do zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 30 aja 2017 r. w sprawie nadania Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (Dz.Urz. MKiDN poz. 31) zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się członków Rady Muzeum przy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN na kadencję w latach 2018 - 2022, w następującym składzie:

  1. Artur Hofman
  2. Ewa Malinowska - Grupińska
  3. dr Aleksandra Katarzyna Namysło
  4. Małgorzata Niezabitowska
  5. prof. dr hab. Andrzej Paczkowski
  6. Shana Penn
  7. Zygmunt Rolat
  8. prof. dr hab. Adam Daniel Rotfeld
  9. Ryszard Schnepf
  10. Jarosław Sellin
  11. Albert Stankowski
  12. dr Mateusz Szpytma
  13. Marian Turski
  14. Piotr Wiślicki
  15. Renata Wiśniewska.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: P. Gliński

http://www.polin.pl/pl/aktualnosci/2018/02/27/rada-muzeum-polin-kadencja-2018-2022

 

I właściwie to ja już nie mam nic do powiedzenia .....
 



tagi:

eska
28 lutego 2018 00:42
80     3985    4 zaloguj sie by polubić
komentarze:
eska @eska
28 lutego 2018 01:06

PS. Ja rozumiem, że w radzie Muzeum Żydów są Żydzi, ale dlaczego TW i resortowe dzieci jak Schnepf?
To już samo pochodzenie też nie starcza, jeszcze musi byc żydokomuna i tywulce?
 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @eska
28 lutego 2018 01:21

Czy ten Artur Hofman to jakis krewny Adama Hofmana. Tego co to Kaczynski z PiS wyrzucil?

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @eska
28 lutego 2018 01:23

Przepraszam, ale czy Andrzej Paczkowski tez resortowy? Czy moze TW?

zaloguj się by móc komentować

eska @Szczodrocha33 28 lutego 2018 01:21
28 lutego 2018 01:26

Nie, absolutnie nie - to przewodniczący Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Żydów w Polsce.
Ten to akurat bardzo porządny człowiek.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @eska
28 lutego 2018 01:37

Ja sie i tak dziwie ze ta Rada Muzeum sklada sie tylko z 15 osob. Bo w Polsce gdy jest jakas instytucja czy organizacja ze stanowiskami do obsadzenia, zwlaszcza tymi platnymi to chetnych jest bez liku. A domyslam sie ze to jakies platne etaty skoro ma to zwiazek z ministrem Glinskim, dysponujacym przeciez nie tak malym budzetem do przewalenia.

Brakuje mi tu zwlaszcza naszego zawodowego polityka i meza stanu, Ryszarda Czarneckiego - ziecia Miroslawa Hermaszewskiego - dlugoletniego czlonka Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej (1962-1990), odznaczonego m.innymi Zlota Gwiazda Bohatera Zwiazku Radzieckiego o Orderem Lenina.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @eska 28 lutego 2018 01:35
28 lutego 2018 02:05

No tak. I jak tu sie dziwic ze mamy to co mamy skoro polski historyk wydaje z siebie takie pomruki. Ci straszni polscy chlopi co to antysemityzm wyssali z mlekiem matki, za kilo cukru czy litr gorzaly wydawali Niemcom Zydow. Dziesiatki tysiecy.

Ciekawe czy profesor Paczkowski zapoznal sie z bardzo ciekawa praca Gunnara S. Paulssona - urodzonego w Szwecji kanadyjskiego historyka ktory nie powtarza utartych banalow i bredni tylko zajmuje sie solidnie badaniami faktow i dokumentow.

Bardzo ciekawa praca - "Secret City: The Hidden Jews of Warsaw 1940-1945"  ( polskie wydanie "Utajone Miasto: Żydzi po "aryjskiej" stronie Warszawy 1940-1945" wyd. Znak).

Czytalem tylko fragment i ciekawa recenzje. Rzecz w tym ze w tej pracy Paulsson po wnikliwych badaniach i po przedstawieniu realiow niemieckiej okupacji w Polsce i Warszawie w szczegolnosci, podaje konkretne liczby (oczywiscie w przyblizeniu).

Mianowicie, liczbe szmalcownikow dzialajacych w stolicy podczas rzadow nadludzi mozna ocenic na mniej wiecej 3-4 tysiace, zorganizowanych w mniejszych czy wiekszych gangach z reguly.

Natomiast liczbe osob pomagajacych regularnie Zydom (na wszelkie mozliwe sposoby: zapewnianie schronienia i utrzymania, lekarstwa, opieka nad dziecmi, wyrabianie dokumentow) mozna ocenic na ok 70 tysiecy !

I to wszystko podczas szalejacego terroru, biedy i glodu. Robi to wrazenie?

Na mnie robi jak najbardziej.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @eska
28 lutego 2018 07:27

> § 1. Powołuje się członków Rady Muzeum przy Muzeum Historii
> Żydów Polskich POLIN na kadencję w latach 2018 - 2022, w następującym składzie:
> 9. Ryszard Schnepf

http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/ambasador-ryszard-schnepf-wyciaga-kase-na-zone_1001514.html

Rozumiem, że ta sprawa się już elegancko zdezaktualizowała?

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @eska
28 lutego 2018 07:49

swój do swego po swoje, w tle ustawy procedowane w kongresie amerykańskim  a na końcu faktura dla nas do zapłacenia.

zaloguj się by móc komentować

TRU @eska
28 lutego 2018 08:22

Czego sie nie robi dla Ojczyzny ! 

ps. największym  wrogiem Polski jesteśmy my sami - a ściśle nasza skłonność do bycia usłużną kurwą.

Przypominam co powiedział Hans Frank o Polakach - Polakom sie nie argumentuje - Polakom stwarza sie atmosferę...

I Kaczyński myśli o swoim ( ? ) narodzie jak Hans Frank.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @TRU 28 lutego 2018 08:22
28 lutego 2018 08:37

nie po to zniszczono przemysł i zakredytowano na dziesięciolecia Polaków, by coś mogli sami zrobić a zwłaszcza doprowadzić do zmiany ordynacji wyborczej.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @eska
28 lutego 2018 08:49

@eska

jednak Gliński jest mocny (albo Prezes słabiutki/ trzymamy za słabiznę - nie wiem, co gorsze)

zaloguj się by móc komentować

TRU @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 08:49
28 lutego 2018 08:57

jak brat wkopywał kamień węgielny pod polin to też był słabiutki i nie zamienili na ten temat słowa ? a jak brat przerwał ekshumacje w Jedwabnym to też był słabiutki i nie zamienili na ten temat słowa ?

jak mu leszek meldował wykonanie zadania to też był słabiutki ?

 

czy może słabość myśli jest po naszej stronie ?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 28 lutego 2018 02:05
28 lutego 2018 09:14

Na każdym robi, dlatego popularyzacja nie ma miejsca.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @TRU 28 lutego 2018 08:57
28 lutego 2018 09:14

@TRU

fragment dzisiejszego, porannego komentarza pod moim wczorajszym tekstem:

" Co do Kaczyńskich – dawno temu pisałem, że to odrzucone dzieci mamusi Unii Demokratycznej.
Zdjęcie Lecha w Magdalence tłumaczy wszystko (mechanizm Magdalenki opisałem po śmierci Kiszczaka
http://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/general-kiszczak-wielkim-czekista-byl) i nawet nie ma sensu wchodzić w takie, wszystko mówiące detale, jak czyje dzieci mogły wtedy zagrać w filmie i kto mógł dostać (bo nie kupić – dostawało się wtedy mieszkania, nie kupowało) dom na Żoliborzu w osiedlu z dzisiejszą prezes Gersdorf jako sąsiadką. "

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 28 lutego 2018 07:49
28 lutego 2018 09:16

Żadna tam faktura, to było zbyt poważne. Zwyczajnie, robota na kogoś innego. 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @eska 28 lutego 2018 01:26
28 lutego 2018 09:21

"Publikacji być może by nie było, gdyby nie budząca spore wątpliwości pomoc, jakiej Grossowi udzielił prof. Andrzej Paczkowski. To ten historyk, przewodniczący Rady IPN, a wcześniej – z rekomendacji PO – członek Kolegium IPN, udostępnił Grossowi materiały dotyczące Jedwabnego z likwidowanej wówczas Głównej Komisji Badania Zbrodni przeciw Narodowi Polskiemu, chociaż w pierwszej kolejności powinny trafić one do Instytutu. – Pomogłem mu te materiały znaleźć, choć rzeczywiście komisja była już zamykana. Pomógłbym każdemu, kto by mnie o to prosił – mówi prof. Paczkowski.

To niejedyne wsparcie, jakiego Paczkowski udzielił Grossowi. Przyznaje, że pośredniczył w przekazaniu autorowi „Sąsiadów” także innych archiwów. – Okazało się, że mój asystent, który był też archiwistą w Urzędzie Ochrony Państwa, znalazł dokumenty UOP dotyczące zbrodni w Jedwabnem. Zostały udostępnione panu Grossowi – dodaje prof. Paczkowski. Dziś tego nie żałuje. Zaznacza jednak, że krytycznie patrzy na publikacje Grossa. – Historyk powinien mieć pasję, ale niedobrze jest, gdy pasja historyczna przekształca się w misję – mówi prof. Paczkowski."

z https://wiadomosci.wp.pl/kariera-oszczercy-czyli-antypolonizm-jana-t-grossa-6027655484195969a

A jak rzecz się ukazała to osobiście poświadczał profesjonalizm autora, jako hstoryka.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Szczodrocha33 28 lutego 2018 02:05
28 lutego 2018 09:32

Odniosę się do przedostatniego zdania. Moi rodzice przeżyli wojnę, Ojciec jako młodzieniec, a Mama jako uczennica pierwszych lat szkoły podstawowej. Nasłuchałem się wielu rzeczy od nich, jak i od Dziadków i nie mogłem sobie uzmysłowić jak wojna dotykała na codzień Polaków. Dotarło do mnie dopiero kiedy przeczytałem w jakiejś książce jak wyglądało codzienne życie w okupowanej Polsce, a szczególnie co i jak często jedli ludzie, bo to bez kontekstu doświadczenia tamtych lat trafiło do mnie z całą mocą.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @eska
28 lutego 2018 09:49

@eska
wrzuciłem link do Twojej notki na Twittera - chyba się Publiczność zbulwersowała

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @eska
28 lutego 2018 09:52

Nie ma żadnej sensacji.

Gliński dostał papier do podpisu i tyle.

zaloguj się by móc komentować

TRU @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 09:14
28 lutego 2018 09:55

no właśnie... to że my wytrzymujemy te wszystkie zapachy to jest niepojęte dla mnie - stąd wpis - to jest moment, że trzeba sie oswoić z myślą, iz przyszeedł czas aby ryzykować własnymi pieniędzmi i życiem - inaczej tego gnoju z domu nie wywalimy,

pozdrowienia

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @szarakomorka 28 lutego 2018 09:52
28 lutego 2018 10:59

@szarakomorka
z całym szacunkiem, ale to jest bajeczka w stylu "ja jestem tylko notariuszem":
mógł nie podpisać. Wielu porządnych Polaków ODMAWIAŁO podpisania podsuwanych im różnych podłych kwitów.
No tak, ale powiedzieć: "na znak protestu odmawiam podpisu i oddaję się do dyspozycji premiera" mogłoby równać się utracie fajnej posadki .
A żona luksusowa...

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @eska
28 lutego 2018 11:50

O żesz Ty!!! Fantastyczna wiadomość. Brakuje mi tylko sierżanta Danielsa, który chce z Państwowego Muzeum KL Auchwitz Birkenau zrobić "terytorium eksterytorialne":)))0

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @eska
28 lutego 2018 12:00

I jeszcze ta Niezabitowska! Co to paliła, ale się nie zaciągała, tj., tfu... bez swojej wiedzy i zgody, tak czy owak TW Nowak.

A jaki baba ma biogram w Wiki! Ta się przynajmniej przodków nie wypiera, ale się nawet do ich zasług podpina. Do czwartego pokolenia wstecz!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ma%C5%82gorzata_Niezabitowska

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 10:59
28 lutego 2018 12:34

"Mogł nie podpisać".

Ależ nie. On nie "mógł" ale "chciał", bo po to jest w tym miejscu gdzie jest.

To jest typ rodzaju Mariana Janickiego(BOR).

(Po co takie miernoty są wystawiane "na czoło" jest chyba jasne.)

zaloguj się by móc komentować


eska @pink-panther 28 lutego 2018 11:50
28 lutego 2018 14:35

Ja tylko uprzejmie donoszę, że jak to wczoraj znalazłam przypadkiem, to mnie mało szlag nie trafił. Nie żeby mnie zdziwiło cokolwiek, od połowy sierpnia 2015 (sprawa Mastalerka) wiedziałam już, że to wszystko strasznie śmierdzi, ale miałam nadzieję, że jednak tym razem młodsi dadzą radę Kaczyńskiemu, zanim znowu odda całą władzę tym, co trzeba.
Cóż, nadzieja, matką głupich...... ale żeby już tak na chama?  To znowu przerosło moją wyobraźnię...
 

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 28 lutego 2018 12:00
28 lutego 2018 14:58

Wyglada na to ze dalej siedzimy przy okraglym stole.

zaloguj się by móc komentować



telok @eska 28 lutego 2018 15:57
28 lutego 2018 16:49

Może jednak prze robieniem awantury warto zapoznać się ze statutem Polin?

Tam jest określony sposób powoływania Rady:

§ 11.

 

  1. Rada Muzeum składa się z 15 członków.
  2. Członków Rady Muzeum powołuje i odwołuje Organizator prowadzący rejestr, do którego jest wpisane Muzeum w porozumieniu z drugim Organizatorem i po uzyskaniu zgody Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem że:
    1. 5 członków Rady Muzeum jest powoływanych spośród wskazanych przez Organizatora prowadzącego rejestr, do którego jest wpisane Muzeum, kandydatów zgłoszonych przez podmioty, o których mowa w art. 11 ust. 5 ustawy o muzeach;
    2. 5 członków Rady Muzeum jest powoływanych spośród wskazanych przez drugiego z Organizatorów kandydatów zgłoszonych przez podmioty, o których mowa w art. 11 ust. 5 ustawy o muzeach;
    3. 5 członków Rady Muzeum jest powoływanych spośród kandydatów wskazanych przez Stowarzyszenie.

Instytucje uprawnione do wskazywania członków Rady są wskazane oczywiście też w statucie:

§ 2.

  1. Założycielami Muzeum są miasto stołeczne Warszawa, zwane dalej „Miastem”, i minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, zwany dalej „Ministrem”, łącznie zwani dalej „Organizatorami”, oraz Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w Polsce z siedzibą w Warszawie, zwane dalej „Stowarzyszeniem”. Miasto, Minister oraz Stowarzyszenie zwani są dalej „Założycielami”.
zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @telok 28 lutego 2018 16:49
28 lutego 2018 17:00

@telok
baju baju:
owszem, wszyscy zainteresowni WSKAZALI, ale to finalnie Gliński całą Radę POWOŁAŁ, a nie musiał: nikt mu pistoletu do głowy nie przystawiał chyba?

Tłumaczenie "ja tu jestem notariuszem" to dzisjszy, ministerialny przekaz dnia.

Finalny podpis pod zarządzeniem jest jego.
Mógł NIE podpisać, wielu porządnych Polaków ODMAWIAŁO podpisania podsuwanych im   podłych kwitów. Ale powiedzieć "odmawiam podpisu i na znak protestu  oddaję się do dyspozycji premiera" mogłoby = utracie fajnej posadki. Taaa...

zaloguj się by móc komentować

telok @eska 28 lutego 2018 15:57
28 lutego 2018 17:05

No i jeszcze Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny

Zarząd

KOMISJA GRANTOWA

Lista wspartych projektów

Projekty Komisji Grantowej dofinansowane w 2017 roku:

  1. Grant dla Fundacji im. prof. Mojżesza Schorra na realizację projektu: "Hebrajskie litery - kolorowanka dla dzieci"
  2. Grant dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Dobrej na realizację projektu: Uczczenie Żydów dobrskich poprzez budowę lapidarium na żydowskim cmentarzu z tablicą imienną zmarłych i pomordowanych przez hitlerowskiego okupanta
  3. Grant dla Stowarzyszenia im. Szymona An-skiego na realizację projektu: "Ekspedycja An-skiego we wspomnieniach". Wydanie II części wspomnień Abrahama Rechtmana zawartych w książce "Yidishe etnografye un folklor" (książka elektroniczna)
  4. Grant dla Stowarzyszenia im. J. Karskiego w Kielcach na realizację projektu: Wydanie książki "Kieleckie wspomnienia"
  5. Grant dla Stowarzyszenia Krotochwile na realizację projektu: Simchat Chajim Festival
  6. Grant dla Fundacji Shalom na realizację projektu: 15. Międzynarodowe Letnie Seminarium Języka i Kultury Jidysz
  7. Grant dla Fundacji Kamera Dawida WJFF.pl  na realizację projektu: 15. Warszawski Festiwal Filmów o Tematyce Żydowskiej (24-30 listopada 2017)
  8. Grant dla Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Szkoły Średniej w Szczekocinach na realizację projektu: Szczekociński Festiwal Kultury Żydowskiej "Yahad - Razem"
  9. Grant dla Żydowskiego Instytutu Historycznego im. E. Ringelbluma na realizację projektu: „Dokumentacja zabytków kultury żydowskiej i miejsc pamięci w Polsce"
  10. Grant dla Fundacji Dokumentacji Cmentarzy Żydowskich na realizację projektu: „Baza danych z inskrypcji nagrobków cmentarzy żydowskich w Starachowicach"
  11. Grant dla Fundacji Gszarim na realizację projektu: „Tłumaczenie księgi pamięci”
  12. Grant dla Wydawnictwa Nisza na realizację projektu: „Wydanie książki Mordechaja Canina pt. Iber sztejn un sztok – a rajze iber hundert chorew-geworene kehiles in Pojln..."
  13. Grant dla Fundacji Spichlerz Kultury na realizację projektu: „Piąta edycja Pardes Festival – Spotkania z Kulturą Żydowską w Kazimierzu Dolnym”
  14. Grant dla Fundacji Sztuki Kreatywna Przestrzeń na realizację projektu: „Przywracanie pamięci”
  15. Grant dla Fundacji Zapomniane na realizację projektu: „Upamiętnienie masowych grobów ofiar Holocaustu z getta w Wąwolnicy w miejscowościach Karmanowice i Rogalów”
  16. Grant dla Gminy Kurów na realizację projektu: Upamiętnienie społeczności żydowskiej Kurowa
zaloguj się by móc komentować

telok @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 17:00
28 lutego 2018 17:09

OK, ja tylko pozwoliłem sobie na uzupełnienie. Może też warto czytać ze zrozumieniem:

§ 11. pkt.2. Członków Rady Muzeum powołuje i odwołuje Organizator prowadzący rejestr, do którego jest wpisane Muzeum w porozumieniu z drugim Organizatorem i po uzyskaniu zgody Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem że:

Pistoletu nie ma, ale wie Pan co oznacza w statucie zapis "po uzyskaniu zgody Stowarzyszenia"?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @telok 28 lutego 2018 17:09
28 lutego 2018 17:26

@telok
Pan wie, co oznacza: "Członków Rady Muzeum powołuje i odwołuje Organizator prowadzący rejestr, do którego jest wpisane Muzeum w porozumieniu z drugim Organizatorem " ?

Oznacza że Gliński mógł ZABLOKOWAĆ powołanie Schnepfa. Ale poco - Ciemny Lud się porzuca, a i tak "wszystko zostanie po staremu" (Tomasi di Lampedusa) .

Taaa...

 

zaloguj się by móc komentować

telok @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 17:26
28 lutego 2018 17:43

"po uzyskaniu zgody Stowarzyszenia"

Możemy się tak licytować, ale to sensu nie ma. Pan widzi drzewa, a lasu nie widzi. Pierwszym pytaniem jest, po jaką cholerę państwo polskie wywaliło taką kasę, bo chyba 100 mln zł na Polin? No, a jak już wywaliło, to jakim cudem nadało temu muzeum taki statut, który w praktyce pozbawia fundatora wpływu na władze tej instytucji?

To nie jest odosobniony przypadek. Władzę i to absolutną, nad utrzymywanym praktycznie tylko przez polskiego podatnika, muzeum Auschwitz - nasze władze oddały już dawno. Gliński nic tu do rzeczy nie ma. Sprawa jest o wiele poważniejsza. Jasne, że fajnie jest napisać, że Gliński to sprzedawczyk, bo z UD, ale czy to nie jest zbyt prostackie pisanie, dla człowieka z Pana inteligencją i doświadczeniem życiowym?

zaloguj się by móc komentować

valser @telok 28 lutego 2018 17:43
28 lutego 2018 17:49

Polin to jest ustawka i wyciaganie kasy na nic. Tak jak Francja nie kontroluje swojego terytorium w Calais, tak  samo Polska nie kontroluje muzeum obozu w Auschwitz.

zaloguj się by móc komentować

telok @valser 28 lutego 2018 17:49
28 lutego 2018 17:51

Upraszcza Pan sprawę niemożebnie. Można i tak.

zaloguj się by móc komentować

eska @telok 28 lutego 2018 16:49
28 lutego 2018 17:59

Sorry, ale to są zapisy dla publisi, natomiast fakty są takie, że skoro ministerstwo daje kasę, to pan minister bierze listę przygotowaną przez pozostałe podmioty i mówi, że nie widzi na niej właściwych nazwisk i chyba kasy w tej kadencji będzie mniej. I wtedy taka lista natychmiast cudownym sposobem ulega zmianie.

I o takich metodach finansowania/zarządzania wie najgłupszy wójt w najmniejszej gminie, tylko panowie Kaczyński i Gliński nie wiedzą? Proszę mnie nie rozśmieszać...

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @telok 28 lutego 2018 17:43
28 lutego 2018 18:07

@telok

proszę nie uciekać od tematu:

NIEPRAWDĄ (i jednoczesnie dzisiejszym, pijarowym "przekazem dnia" wysyłanym od rana przez ludzi Glińskiego) jest, że "ja tu jestem notariuszem"
Nie jest - mógł oczywiście zablokować wybór Schnepfa i tego nie zrobił. Ten sam tupet, gdy ogłasza, że w Fundacji Narodowej wszystko jest OK.

Ten sam minister rok temu promował ... Baumana
http://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/minister-glinski-promuje-zygmunta-baumana

Jak sobie nie radzi na ministerialnym stołku, to  niech idzie do roboty za 6 tys, ale niech nie szkodzi Polsce

zaloguj się by móc komentować

eska @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 17:26
28 lutego 2018 18:08

Gliński mógł zablokować każdego, a poza tym konia z rzędem temu, kto znajdzie informacje na temat prawdziwego, przeszłego i obecnego finansowania POLIN. Szukam i szukam jakiegoś sprawozdania budżetowego, ale ni ma....

zaloguj się by móc komentować

telok @eska 28 lutego 2018 17:59
28 lutego 2018 18:10

To może działa z Polakami, ale Pani spróbuje zrobić to z mniejszością niemiecką:) No, a przy Żydach to już Pani poszła ...

Ja się pytam, na cholerę to muzeum Polin? Komu było potrzebne?

zaloguj się by móc komentować

mooj @eska
28 lutego 2018 18:10

"pan minister bierze listę przygotowaną przez pozostałe podmioty i mówi, że nie widzi na niej właściwych nazwisk i chyba kasy w tej kadencji będzie mniej"

a m. st. Warszawa na to

to ile? 20 mln? no problem

20 mln co roku? no problem

50?

zadłużymy się, podpiszemy i tak nie "my" spłacamy

 

był Grupiński (poprzednio), teraz jest żona Grupińskiego

i co nam zrobicie?

ŻIH (tj stowarzyszenie) chyba nic nie zmieniał

a układy crossowe tak na oko ważniejsze niż to co na tablicy: np jeśli wystawy będą przygotowywali kustosze (podlegli pod Radę Muzeum), ale jednocześnie zasiadający w organach władz (stowarzyszenie ŻIH) ustalająccyh skład Rady (czyli nadrzędni w stosunku do Rady) to się ma nijak to hierarchii, mianowań, parytetów...

zaloguj się by móc komentować

telok @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 18:07
28 lutego 2018 18:16

OK, oczywiście to Pana zdanie i ja już swoje argumenty wyłożyłem. Dyskusja emocjonalna mnie nie interesuje.

zaloguj się by móc komentować

telok @mooj 28 lutego 2018 18:10
28 lutego 2018 18:23

Niestety Szanowna Pani Eska przykłada działanie gminy do działania ministerstwa. Pomijając oczywiście statut Polin i sprawy międzynarodowe. Dziwne to, bo to bardzo rozsądna Dama.

Na S24 miała nawet zawołanie "Ludzie, myślcie - to nie boli" - czy jakoś tak. Ja tu chciałem się pokazać jako myślący czytelnik, ale marnie mi wyszło. Bywa i tak:)

zaloguj się by móc komentować

mooj @eska 28 lutego 2018 18:08
28 lutego 2018 18:26

za 2015 bardzo skrócone

https://mhzp.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/82A98BC9-0F82-4DE6-8923-A6F783B19156/1205324/SPRAWOZDANIEFIN2015.pdf

zysk? z czego?

a wynająć salę na pokaz film Disneya sobie możesz, w końcu to tylko parę metrów nad terenem gęsiówki

zaloguj się by móc komentować

valser @telok 28 lutego 2018 17:51
28 lutego 2018 18:45

Mozna sie bawic w jakies zawilosci i dzielic wlos na czworo. Mozna sie zastanawiac czy to jest niedowlad, zaniedbanie czy dzialanie celowe. Zydzi stanowili ok. 10% populacji Pierwszej Rzeczypospolitej, okazujac w ciezkich chwilach, jako spolecznosc, co najmniej ambiwalentna postawe, jesli nie jawna wrogosc i kolaboracje z przeciwnikiem. I w takich zakresach trzeba ich oceniac. To co sie dzieje w Polsce teraz, zmierza do podobnej nadreprezentacji jaka maja np. w USA. Stanowia znikomy procent populacji, ale decyduja o kluczowych sprawach. W USA, ktore maja przeszlo 320 milionowa populacje, Zydzi stanowia jakies 1,5% - ok. 5 mln obywateli. Ale jak sie zobaczy ilu jest np. kongresmanow zydowskiego pochodzienia to sie okaze, ze stanowia oni ok. 35% wszystkich deputowanych. Jesli dalej przesledzi sie wlascicieli mediow, bankowosci, ubezpieczen, 1000 najwiekszych firm amerykanskich, kulture, muzyke powazna, film to sie okaze, ze dla gojow jest bardzo malo miejsca i oni sie nie przebija.

Wezmy dla przykladu sport zawodowy i lige NHL, ktora codziennie sledze. To jest zydowski geszeft. Komisarzem ligi jest Gary Bettman. Za jego szefowania liga trzykrotnie strajkowala i nie grala - w sezonach 1994-95, 2004-2005 i ostatnio 2012-2013. Za kazdym razem Bettman skubal zawodnikow na kase, dlatego nie chcieli grac.  Bettman wczesniej bruzdzil w koszykarskiej lidze NBA. Jesli sie nastepnie przesledzi do kogo naleza kluby w NHL (np. Detroit Red Wings), do kogo nalezy np. hala w Nowym Jorku - Madison Square Garden, to wtedy pokaze sie obraz calosci. A realia sa takie - kluby NHL rozgrywaja 82 mecze w sezonie - 41 na wlasnych obiektach. Hale srednio maja ok. 20 tysieczna widownie - srednia cena biletow to ok. 100 dolarow. Do tego dochodza oplata za parking (w Chicago na meczu Blackhawks zaplacilem prawie 40 dolarow za czas meczu), piwko za 8, hot dog za podobna cene, jakies koszulki czapki czy pamiatki, to sie robi z tego gruby geszeft. Nie liczac reklam w telewizji, na bandach, itp. Liczac tylko same bilety to jest ok. 2 mln dolarow z jednego meczu. To jest pilnowane na kazdym poziomie, w detalach. Tocza sie rozmowy, a potem sie okazuje, ze gosciom, ktorzy sa wlascicielami zawodnikow oplaca sie nie grac przez caly sezon. Zawodnikom po roku mieknie rura, bo im sie zasoby szybko kurcza i jest po temacie.

zaloguj się by móc komentować

eska @telok 28 lutego 2018 18:23
28 lutego 2018 18:54

Warszawa, dnia 1 czerwca 2017 r. Poz. 31


DZIENNIK URZĘDOWY MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO


Z A R Z Ą D Z E N I E  M I N I S T R A  K U L T U R Y  I  D Z I E D Z I C T WA  N A R O D O W E G O  
z dnia 30 maja 2017 r. w sprawie nadania statutu Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. 


Na podstawie art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. z 2017 r. poz. 972) i art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 862) zarządza się, co następuje:

§ 1. Muzeum Historii Żydów Polskich Polin nadaje się statut w brzmieniu określonym w załączniku do zarządzenia.

§ 2. Kadencja członków Rady Muzeum przy Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, o których mowa w komunikacie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie składu Rady Muzeum przy Muzeum Historii Żydów Polskich (Dz. Urz. MKiDN poz. 61), wygasa z dniem upływu kadencji, na którą zostali powołani.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: P. Gliński 

http://bip.mkidn.gov.pl/media/dziennik_urzedowy/p_31_2017.pdf

 

I to by było na tyle w sprawie myślenia, drogi Teloku.... Spróbuj mysleć,  nawet jak czasem boli...

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 28 lutego 2018 18:45
28 lutego 2018 18:56

I to jest właśnie prawdziwy biznes.

zaloguj się by móc komentować

telok @valser 28 lutego 2018 18:45
28 lutego 2018 18:57

Pan jako biznesmen doskonale wie jak ważne są zapisy w umowie handlowej, czy umowie spółki. Ja w moich komentarzach przywołałem zapisy ze statutu muzeum Polin. Pan się do tego nie odnosi, ale o sporcie pisze. Widać Pana komentarza nie ogarniam, ale podziwiam umiejętność pisania długich tekstów bez polskich czcionek. To nie może być łatwe.

zaloguj się by móc komentować

telok @eska 28 lutego 2018 18:54
28 lutego 2018 18:59

Pozostając przy swoim zdaniu oczywiście będę stosował Pani radę: "Spróbuj mysleć,  nawet jak czasem boli...":)

zaloguj się by móc komentować

valser @telok 28 lutego 2018 18:57
28 lutego 2018 19:07

Tak, bo jak sobie pan zapisze wszystko w statucie, albo lepiej w ustawie lub konstytucji to wszystko sie zacznie zgadzac. Nie bede sie odnosil do uwagi, ze pisze bez polskich znakow, bo robiel to juz tyle razy, ze ziewam. Pan widze nie zalapal o co chodzi w moim komentarzu i zostawmy to tak jak jest, bo najpierw chce pan dzielic wlos na czworo, ale jak przyjdzie do przykladu z rownoleglej rzeczywistosci, to juz jakos to panu nie idzie. Trudno. To pan musi z tym zyc.

Efekt jest generalnie taki - dziady co pisza statuty, pasa sie na budzetowych pieniadzach, dotacjach i grantach. W tym zorganizowanym przez Zydow amerykanskim sporcie nikt nie zre dotacji, tylko robi pieniadze. To jest biznes, a nie zebractwo o sposnora, zeby klub uratowal. I tylko tyle chcialem powiedziec.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 28 lutego 2018 18:56
28 lutego 2018 19:15

Tak jest. NHL to nie jest sport. To jest biznes. Jest roznica jednej bramki, 10 minut do konca meczu, zespol cisnie, zeby zremisowac, a tu nagle BOOOM! 5 minut przerwy podczas meczu, bo w telewizji leci blok reklamowy. Na hali czasami puszczajo swetlny zegar ile jest do konca bloku reklamowego. Wtedy wiara rusza, zeby piwo dotankowac i biznes sze kreci.

A tu? Pszo statut i wyciagajo reke od razu po kase, bo przeciez te bzdury nigry na siebie nie zarobia. To jest podstawowa roznica. Ja nie mam zadnych zastrzezen do Gary Bettmana. To jest biznesmen. Nie sepi pieniedzy z kongresu i nie wciska kitu, ze sport to jest jakies remedium na patologie czy narkotyki. Tzn. oni robia rozne akcje pod publiczke charytatywne, ale, zeby to zrobic to najpierw trzeba zarobic kase.

A wracajac do statutow... no coz. Napisalem ich chyba ze dwadziescia, jak rejestrowalem rozne kluby, stowarzyszenia i organizacje i mniej wiecej wiem o co tu chodzi. Nie musze tego studiowac. Wiekszosc tych zapisow jest pro forma. Postudiowac to ozna liste donatorow i liste plac. Reszta to sa kity dla publiki.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @telok 28 lutego 2018 18:16
28 lutego 2018 19:38

Mnie też nie: uprawnienie ministra do ZABLOKOWANIA dowolnej kandydatury to nie emocje, a zapis w statucie.
Ale to w sumie nieistotne: Schnepf w Radzie Polin to kop w nery PiSu. Brawo Gliński! :-D

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @valser 28 lutego 2018 19:07
28 lutego 2018 19:45

@Valser

No i zablokowali udział swoich hokeistów na Igrzyskach w Korei. Nie znam się na NHL prawie wcale, wiem tylko to, co przeczytałem w necie - podobno uznali, że nie opłaca im się wysyłać swoich drogo opłacanych basiorów na nieopłacalny z punktu widzenia marketingowego rynek koreański. Wystawili rzekomo ewentualny rachunek MKOL-owi, że jak coś, to za ubezpieczenie hokeistów trzeba będzie zapłacić 2,5 miliarda dolców. Ale za cztery lata, w Chinach, już nie będzie ponoć przeszkód.

zaloguj się by móc komentować

valser @Marcin-K 28 lutego 2018 19:45
28 lutego 2018 19:59

Decyzja o tym zapadla na rok przed igrzyskami, w lutym 2017 roku. Negocjacje nie byly z MKOlem tylko z IIHF - miedzynarodowa federacja hokeja na lodzie. Hokeisci z NHL pierwszy raz wystapili w Nagano w 1998 roku. Ja wtedy juz jeden rok jezdzilem na lyzwach i ogladalem mecze w Czechach na zywo, w nocy i nad ranem. Czesi wtedy wygrali olimpiade.

Potem byl Salt Lake City, Turyn, Vancouver, Soczi - wszedzie mocny rynek dla hokeja - dlatego NHL robilo przerwe na igrzyska. Chiny to jest rynek. W tym roku druzyny z NHL rozpoczynaly w Chinach swoj sezon i graly o punkty.

https://www.przegladsportowy.pl/hokej/nhl/vancouver-canucks-los-angeles-kings-nhl-w-chinach/27rxj9b

W Europie - glownie w Szwecji i Finlandii, NHL rozpoczyna sezon od wielu lat. Zdziwilbym sie, gdyby NHL za 4 lata w Pekinie nie bylo.

zaloguj się by móc komentować

valser @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 19:38
28 lutego 2018 20:11

To sa wszystko pozory. Sa nici, ktorych nie widac. Minister Glinski a brata filmowca i ten nie wiadomo gdzie gra? Poza tym mamy takie tandemy, jak bracia Kurscy, ktorzy obstawiaja dwie flanki.

Ja tego nie widze jako kop, tylko polise ubezpieczeniowa dla Glinskiego, jak poleci, bo przeciez wiecznie ministrem nie bedzie. Jednoczesnie to jest dalej ten sam okragly stol jak za Michnika i Jaruzelskiego.

zaloguj się by móc komentować

TRU @eska
28 lutego 2018 21:14

czytanie niektórych komentarzy jest ponad moje siły - parchate gnoje nie liczą z niczym - mienie bezspadkowe, talmudyczne zaklęcia a tu rozkminka czy aby statut pozwola blokować kandydaturę czy też tylko troszkę pozwala... kurwa ludzie !

zaloguj się by móc komentować

valser @TRU 28 lutego 2018 21:14
28 lutego 2018 22:03

Dziekuje za to stresciwe ujecie problemu. Tak jest. Leca dziady na zywca, a my sie mamy zastanawiac czy przecinek jest we wlasciwym miejscu. To przyklepanie Schepfa na polinowca to jest staly fragment gry. Bandyci z UB, jak sie juz narwali paznokci i nastrzelali w tyl glowy to szli na uczelnie robic profesury z prawa, albo do redakcji, albo do jakis innych instytucji - np. na ambasadora gdzies tam. Tutaj jest tylko zmieniony kierunek. Z ambasadora na pracownika kultury. Dalej jednak na budzetowym etacie. To by trzeba bylo wysiec jakims muchozolem, zeby zakonczyc to dranstwo.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 28 lutego 2018 20:11
28 lutego 2018 22:13

Tak jest. To jak w przypowieści o nieuczciwym zarządcy.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @valser 28 lutego 2018 20:11
28 lutego 2018 22:26

@valser
oczywiście, że to obsadzanie wszelkich agend "swoimi" jest polisą ubezpieczeniową Glińskiego, co nie zmienia faktu, że jest kopem w PiS, bo Ciemny Lud/Suweren (w zależności od chwilowej potrzeby) widzi i się wk...
A słupki też nie wieczne

zaloguj się by móc komentować

valser @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 22:26
28 lutego 2018 23:13

Ten caly pozal sie Boze patriotyzm, antykomunizm, antysystemowosc i antypartyjniactwo to mi coraz bardziej przypomina PO jak sie lansowali w pierwszej kadencji. Jak sie to skonczylo, wszyscy wiemy. Oni caly czas tacy byli, tylko nie zostali rozpoznani jako gnidy, bo sie pomalowali na bialo-czerwony kolor. Nie ma zadnej normalnej, uczciwej twarzy. Same ryje, w ktore najchetniej bym osobiscie kopal tak, zeby ich mama nie poznala.

Moze oprocz Malgorzaty Wasserman.

zaloguj się by móc komentować

eska @ewaryst-fedorowicz 28 lutego 2018 22:26
28 lutego 2018 23:16

Tak mi się zdaje, że to ostatni moment..
Jeśli Ciemny Lud znowu to kupi, to mamy przerąbane już na amen. Zniszczenia w dziedzinie kultury, tradycji, obyczaju, nauki, a nawet języka są tak straszne, że za kilka lat będa już tylko tubylcy, Polaków nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

eska @valser 28 lutego 2018 23:13
28 lutego 2018 23:59

Wśród młodszych część kupiona, ale część w porządku. Co do starych, to wszystko Magdalenka.
Nareszcie mogę to pisać otwarcie, bo już gołym okiem widać. 

zaloguj się by móc komentować

valser @eska 28 lutego 2018 23:59
1 marca 2018 00:09

Ja sie wczoraj dowiedzialem, ze Czarnecki sie wzenil w rodzine zdobywcy kosmosu. To musi byc rzeczywiscie milosc ponad podzialami. Kiedys to sie mezalians nazywalo, a dzisiaj to juz chyba podpada pod barwna, europejska "wielokulturowosc".

zaloguj się by móc komentować

eska @valser 1 marca 2018 00:09
1 marca 2018 00:34

To jesteś marnie poinformowany :)
A że synek Rycha z pierwszego małżeństwa jest posłem PiS, to wiesz?

http://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/posel-przemyslaw-czarnecki-ma-majatek-wart-blisko-milion-zlotych/900vpjz

A tu drugi synek > http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/bartosz-czarnecki-tez-dostal-prace-w-mon/8czbj47


Ma jeszcze trzeciego, wnuczka Hermaszewskiego, ale ten jeszcze za mały na stanowiska :))

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @eska 28 lutego 2018 23:16
1 marca 2018 07:51

@eska
Taka prawda.
W pewnym sensie potwierdzeniem jest to milczenie Kaczyńskiego, groźne (dla nas) w swej wymowie, bo oznacza, że wg jego bossów "Jarek zrobił swoje - Jarek może odejść".
A definicja tego "co zrobił" jest w Twoim komentarzu.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @valser 28 lutego 2018 23:13
1 marca 2018 07:53

@valser
dla śp.Wassermanna pracowałem - on był wg mnie w porządku, to i jest nadzieja, że i córka porządna, co znaczy tylko tyle, że w PiSie kariery nie zrobi.
Reszta - szkoda gadać.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 28 lutego 2018 02:05
1 marca 2018 11:29

a za ile wydawali polskich inteligentów i urzedników (oraz "kulaków", czyli drobnych sklepikarzy, dajmy na to) w łapy NKWD ich sąsiedzi, czyli "starsi bracia" wyznania prawniczego?

zaloguj się by móc komentować

valser @eska 1 marca 2018 00:34
1 marca 2018 12:21

I wszyscy patrioci. To doprawdy jest wzruszajace.

Od 12 lat zyje poza Polska i mam swoje sprawy, ktorych tez czasem nie potrafie ogarnac. Dziekuje za informacje.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 28 lutego 2018 09:32
2 marca 2018 02:29

To co jedli i jak czesto to tylko jedna strona medalu. Bo druga byla taka ze wychodziles z domu po zapalki i 15 minut pozniej mogles stac juz przed plutonem egzekucyjnym.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @pink-panther 28 lutego 2018 11:50
2 marca 2018 02:37

Moze dlatego ze Oswiecim to juz blisko Slaska, wlasciwie czesc Slaska, Opolszczyzna.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @eska 28 lutego 2018 18:08
2 marca 2018 02:58

Co tu gadac o sprawozdaniu budzetowym skoro w Polsce np. nie uswiadczy biografii zadnego polityka, zadnej osobistosci z tzw. zycia publicznego. Wspominal kiedys o tym Grzegorz Braun.

Gdzie ksiazka-biografia Bronislawa Geremka? Czy chocby naszego Talleyranda - Wlodka Cimoszewicza?

Czy ktos wie kim byl i co robil tata Aleksandra Kwasniewskiego, tego slynnego Olka na ktorego to glosowala kazda Polka?

Tu zamieszczam ciekawy link:

http://3obieg.pl/wstrzasajacy-zyciorys-ojca-aleksandra-kwasniewskiego

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Szczodrocha33 2 marca 2018 02:58
2 marca 2018 08:52

Być może ciekawsze są te anonimowe dla nas  rodziny, które gdzieś tam w zaciszu ministerialnych gabinetów podejmują faktyczne decyzje i po nadaniu formy prawnej przedkładają je potem do zatwierdzenia politykom z pierwszych stron gazet.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Szczodrocha33 2 marca 2018 02:58
2 marca 2018 10:07

Sprawozdanie jest obowiązkiem ustawowym ciążącym na stowarzyszeniu /fundacji etc

Publikacja pewnych form sprawozdań jest też obowiązkiem przy (hasłowo) publicznych pieniądzach. 

Jedno i drugie - z odpowiedzialnością od "złożenia urzędu" do finansowej i karnej. Są mechanizmy państwa, by tego wymagać (np kontynuacji rejestru za dalszy ciąg 2016 i 2017)

Biografie - nie ma obowiązku napisania, wynajęcia autora, wydania.

Różnica jest. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Szczodrocha33 2 marca 2018 02:58
2 marca 2018 11:06

To już było w latach '90-tych. Żadna nowość.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @przemsa 28 lutego 2018 07:27
4 marca 2018 21:56

Glińsk spokojnie pluje Polakom w twarz, bowiem rzeczony to nie tylko drobny kombinator napiwkowy, ale tate onego ma korzenie zanurzone w polskiej krwi - w obławie augustowskiej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C5%82awa_augustowska

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Wrotycz1 28 lutego 2018 09:21
4 marca 2018 21:59

Paczkowski to wyjątkowo mętny typ. Od dawna o tym wiadomo. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @pink-panther 28 lutego 2018 11:50
4 marca 2018 22:02

Daniels o imieniu sierżant /kopyrajt baj Coryllus/ przecież będzie im robił inspirujące kolacje u siebie.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować